لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۵

کاهش در واردات نفت هند از ایران بعد از تحریم‌های امریکا!


منابع می‌گویند، به‌خاطر نگرانی‌های ناشی از وضع تعزیرات جدید امریکا بر ایران، واردات نفت هند از این کشور در ماه جون کاهش یافته‌است.

هند، از تصفیه‌خانه‌های نفت خود تقاضا کرده تا راه‌های بدیل برای دریافت نفت را تدارک کنند.

هند، پس از چین مشتری عمده نفت ایران به شمار می‌رود.

بر اساس معلومات و احصائیه ادارۀ انتقالات و صنابع هند، واردات نفت هند از ایران در ماه جون حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش در واردات نفت هند از ایران پس از آن رونما گردید که ایالات متحده امریکا گفت، تعزیرات بر تهران را مجدداً وضع می‌کند.

ایالات متحده امریکا، پس از خروج از موافقتنامه اتمی سال ۲۰۱۵ میلادی ایران با کشور‌های مقتدر جهان، در ماه می امسال این تعزیرات بر تهران را دوباره وضع کرد.

در حالی‌که، تصفیه‌خانه‌های دولتی هند خریداری نفت از ایران را افزایش داده اند، اما کاهش خریداری نفت توسط تصفیه‌خانه‌های سکتور خصوصی باعث پائین آمدن سطح واردات نفت از ایران به هند شده‌است.

معلومات و احصائیۀ که به دسترس خبرگزاری رویترز رسیده نشان می‌دهد، تصفیه‌خانه‌های سکتور دولتی هند ظرفیت تصفیه ۶۰ فیصد نزدیک به ۵ میلیون بیرل نفت فی روز را دارند.

پیش از این، تصفیه‌خانه‌های دولتی در سال مالی ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ میلادی واردات نفت از ایران را کاهش داده بودند.

ضمناً، تصفیه‌خانه‌های دولتی هند در سال مالی آینده که از ماه اپریل آغاز می‌شود، در نظر دارند واردات خود از ایران را افزایش دهند.

این افزایش، بعد از آن صورت گرفت که ایران پیشنهاد انتقال مجانی نفت را ارائه کرد و زمان پرداخت را برای ۶۰ روز، تمدید نمود.

ارقام به‌دست آمده نشان می‌دهند که واردات نفت هند از ایران از ماه اپریل تا جون امسال که یک ربع سال مالی پیشرو را تشکیل می‌دهد، حدود ۲۴ فیصد از مجموع ۶۴۷ هزار بیرل فی روز بلند برده شده‌است.

این ارقام و احصائیه همچنان نشان می‌دهند که واردات تصفیه‌خانه‌های دولتی هند در همین جریان دو برابر یعنی از ۱۹۱ هزار و ۷۰۰ بیرل در روز به ۴۱۳ بیرل فی روز بلند رفته است.

XS
SM
MD
LG