لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۳

پولیس پاکستان صدها عضو حزب حاکم سابق این‌کشور را دستگیر کرد


پولیس پاکستان صدها عضو حزب حاکم سابق این‌کشور را در شهرهای مختلف پاکستان دستگیر کرده‌اند.

یک مقام پولیس پاکستان که نخواست نامش ذکر شود می‌گوید بیش از ۱۰۰ کارمند دولتی این حزب دستگیر شده و به آن‌ها دستور داده شده‌است که به‌خاطر جلوگیری از برهم خوردن نظم و قانون فعالان حزب مسلم لیگ شاخه نواز را در مناطق خود بازداشت کنند.

سرکوبی حزب مسلم لیگ نون در یک زمانی آغاز شده است که رهبران آن اردوی پاکستان را به تلاش‌های بی‌ثباتی در این کشور متهم می‌سازند و موسس آن نواز شریف صدر اعظم سابق پاکستان قرار است بزودی به پاکستان برگردد و در بازگشت به حکم بازداشت از سوی محکمه رو‌به‌رو می‌باشد.

نواز شریف
نواز شریف

هماهنگ کننده امور مطبوعاتی حزب مسلم لیگ نون محمد مهدی به خبرگزاری رویترز گفته است در این سرکوبی وسیع در حدود ۵۰۰ عضو این حزب بازداشت شده و به حریم خانه‌های بعضی از اعضای محلی آن تجاوز صورت گرفته است.

سناتور حزب مسلم لیگ نون مشاهد حسین در باره بازداشت‌ها به رادیو آزادی چنین گفت:

"از پندی سناتور چودهری تنویر و از اسلام آباد و راولپندی ۲۲۰ عضو این حزب، از لاهور تا حال ۱۵۰ عضو آن و صدها تن دیگر در پنجاب دستگیر شده اند و سرکوبی وسیع آغاز شده‌است."

اعضای این حزب می‌گویند با این اقدام حکومت می‌خواهد توانایی آنها را برای اعتراضات خیابانی در وقت برگشت نواز شریف و انتقاد وی بر علیه حکم اخیر محکمه، محدود بسازند.

یک محکمه مبارزه با فساد در پاکستان نوازشریف را به اتهام فساد اداری در رابطه با خریداری آپارتمان‌های گرانبها در مرکز لندن به ده سال حبس محکوم نمود.

یک محکمه مبارزه با فساد در پاکستان نوازشریف را به اتهام فساد اداری در رابطه با خریداری آپارتمان‌های گرانبها در مرکز لندن به ده سال حبس محکوم نمود.

نواز شریف گفته است که حکم این محکمه انگیزه سیاسی دارد و جریان محاکمه را به شکار قدیمی جادوگران مشابه دانست که در وقت‌های قدیم افراد را بدون سند و دلیل به جادوگری محکوم کرده و سنگسار می‌کردند و یا آتش می‌زدند.

نواز شریف همچنان اداره استخبارات نظامی پاکستان "آی اس آی" را متهم ساخته که نامزدان حزب اورا تحت فشار قرار می‌دهد تا وفاداری خود را تغییر بدهند و در انتخابات ۲۰ جولای بحیث کاندیدان مستقل اشتراک کنند.

اردوی پاکستان که در بیشتر از نصف تاریخ این کشور بر آن حاکمیت کرده و با کودتا به دور دوم صدارت نواز شریف در سال ۱۹۹۹ خاتمه داد دخالت در این سروکوبی را رد می کند.

XS
SM
MD
LG