لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۵

چنین معلوم می‌شود که مردم ترکمنستان به یک زمستان دیگر قحطی روبه‌رو می‌باشند


چنین معلوم می‌شود که مردم جمهوری ترکمنستان به یک زمستان دیگر قحطی روبه‌رو می‌باشند.

در چند سال اخیر این سومین زمستان می باشد که مردم ترکمنستان با کمبود تولید غله داخلی رو به رو می باشند.

اما مانند دو سال گذشته این‌بار هم حکومت ترکمنستان حاضر نیست موجودیت چنین مشکل را اعتراف کند.

در جمهوری ترکمنستان فصل جمع آوری غله گذشت، اما تا حال خبری در مورد این که آیا مقدار حاصلات به رقم تعیین شده یک عشاریه شش میلیون تن رسیده‌است یا خیر؟

نشر نشده.

یک خبرگذاری ترکمنستان بنام آلترنیتیف ترکمن نیوز در ویب‌سایت خود نوشته است خاموشی حکومت ترکمنستان در مورد مقدار حاصل غله در این کشور نشان می‌دهد که این‌کشور نتوانسته به هدف تعیین شده یک عشاریه شش میلیون تن حاصل غله نایل شود.

از سال ۲۰۱۱ به این سو حکومت ترکمنستان هر سال مقدار یک عشاریه شش میلیون تن غله را هدف تولید سالانه خود تعیین می کند اما بعد از آن سال هیچ‌گاه گزارشی نرسیده‌است که این هدف موفقانه حاصل شده باشد.

در سال ۲۰۱۱ وقتی که ترکمنستان این مقدار غله را تولید کرد حکومت ترکمنستان اعلان نمود که این کشور اولین بار بیش از حد نیاز خود غله تولید کرده که زمینه صادرات غله را برایش فراهم ساخته است‌.

به گفته حکومت ترکمنستان در آن وقت این کشور ۱۵۰ هزار تن غله و ۵۰ هزار تن آرد به خارج صادر نمود.

اما در سال های اخیر مقدار حاصل غله درین کشور کاهش یافته و در سال ۲۰۱۷ به یک میلیون تن کم شده بود.

در سال جاری هوای ناگوار سبب از بین رفتن حاصل غله در این کشور شد.

در اول‌های بهار هوا خشک بود، در اواسط ماه می باران های موسومی و سیلاب‌ها زمین‌های زراعتی را خراب کردند و به تعقیب آن طوفان شدید نمک زمین‌های خشک

شده بحیره آرال را به مزارع انتقال داد که ضربه شدید به کشت و زراعت وارد نمود.

اکثر مردم ترکمنستان از خزان سال ۲۰۱۶ به اینسو با کمبود آرد رو به رو می باشند و آرد و نان خشک در این کشور با کوپان یا راشن به مردم تقسیم می شود.

در بعضی مزارع و قشلاقها مقامات، دهاقین و مالکان مزارع را که سهمیه حاصل خودرا پوره نکرده اند، با ضرب وشتم تنبیه کرده‌اند.

برای بسیار مقامات این کشور نشر ارقام واقعی حاصلات غله بسیار گران تمام خواهد شد و آن‌ها از عواقب خود آگاه می باشند، اما پنهان کردن این مطلب که حاصل غله ترکمنستان مصیبت بار بوده است چندان فایده ندارد زیرا دیر یا زود حقیقت برملا خواهد شد.

XS
SM
MD
LG