لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۷

دونالد ترامپ : اگر کشیش امریکایی رها نشود، تعزیرات شدیدی علیه ترکیه وضع خواهد شد


رئیس جمهورامریکا به ترکیه هوشدار داد، اگر یک کشیش امریکایی را که دراین کشور در توقیف خانگی به سر میبرد، آزاد نسازد، تعزیرات گسترده براین کشور وضع خواهد شد.

رئیس جمهورامریکا به انقره هوشدار داد که اگر توقیف خانگی کشیش اندریو برنسن را خاتمه ندهد، واشنگتن تعزیرات گسترده برترکیه وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ درپیام تویتری خود اندرو برنسن را یک روحانی بزرگ عیسوی و انسان خوب خوانده هوشدارداد که امریکا درصورت ادامه توقیف خانگی وی تعزیرات گسترده برترکیه وضع مینماید.

ترامپ نوشته است که برونسن بیگناه ودچار مشکلات بوده است وباید هرچه زودتر آزاد ساخته شود.

وزیرخارجه ترکیه درواکنش سریع خود نوشت که این کشور اوامر کسی را نمی پذیرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه

مولود چاووش اوغلو درپیام تویتری خود نوشت که ترکیه تهدید های هیچ کسی را نمی پذیرد ، قانون برای همه یکسان است وهیچ کسی ازآن مستثنی نیست.

یک ساعت قبل از پیام تویتری رئیس جمهور امریکا ، معاون وی مایک پینس هم تهدید کرده بود که اگر برونسن آزاد نشود واشنگتن تعزیرات گسترده برانقره وضع خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه : قانون برای همه یکسان است وهیچ کسی ازآن مستثنی نیست

مایک پینس که به یک گردهمایی به مناسبت آزادی های مذهبی درمقر وزارت خارجه امریکا سخنرانی می کرد گفت که او ازجانب رئیس جمهورامریکا این پیام را به رئیس جمهور ترکیه وحکومت این کشور می رساند که اگر کشیش برونسن فورا آزاد ساخته نشود با نتایج ناگوار اقدام خود روبرو خواهند شد.

کشیش اندریو برنسن ازمدت بیست سال به این سو درترکیه بوده است. او به اتهام کمک با گروهای دخیل درکودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ درترکیه بازداشت وسپس به فعالیت‌های تروریستی وجاسوسی هم متهم شد.

این کشیش، روز چهارشنبه گذشته از حبس رها شد و بعدآ در توقیف خانگی قرار گرفت .

مایک پومپیو وزیرخارجه امریکا گفت که رهایی برونسن ازحبس وقرارگرفتن او در توقیف خانگی کافی نیست وباید به اوجازه داده شود که از ترکیه خارج شود.

XS
SM
MD
LG