لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۵

در هند بیش از ۹ هزار سرپناه اطفال ترک شده و یا یتیم تفتیش می‌شوند


هند دستور داده‌است که هزاران یتیم‌خانه و خانه‌های که زنان بی‌سرپرست در آن‌ها زنده‌گی می‌کنند، به‌خاطر سوء استفاده جنسی تفتیش شوند.

در هند بیش از ۹ هزار سرپناه اطفال ترک شده و یا یتیم تفتیش می‌شوند و این اقدام بعد از نشر خبرها در مورد ماجرای تکان دهنده تجاوز جنسی بر اطفال در این مؤسسات اتخاذ شده‌است.

مانیکا گاندی وزیر رشد زنان و اطفال در هند در مصاحبۀ با روزنامه اندین اکسپرس که روز چهارشنبه نشر شد گفته است، این تحقیقات تفتیش مالکین و مدیران سابقۀ این سرپناه‌ها را نیز در بر خواهد داشت.

این دستور ناگهانی بعد از آن صادر شد که در همین ماه خبرهای تجاوز جنسی بر ۳۰ دختر در یک سرپناهی در ایالت بیهار به نشر رسید که از سوی دولت تمویل می‌شود.

در همین هفته پولیس ۵ نفر را به اتهام تجاوز جنسی در یک سرپناه در ایالت اوتار پرادیش دستگیر نمود.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که ۲۴ دختر بعد از فرار نجات داده شده و در باره بدرفتاری در این خانه به تحقیق کننده‌گان معلومات دادند.

مانیکا گاندی اظهار داشت او از کمیسیون ملی دفاع از حقوق اطفال خواسته است که تفتیش تمام مؤسسات نگهداری از اطفال در ظرف ۶۰ روز آینده تکمیل و ضمانت شود.

به‌گفته او این تفتیش در بارۀ امنیت ابتدایی و شرایط زنده‌گی اطفال صورت می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۷ در یک تحقیقات حکومت هند معلوم شد که تقریباً نصف ۹ هزار مؤسسه نگهداری اطفال در این کشور ثبت نشده اند.

گاندی تصدیق نمود که شاید مؤسسات دیگری هم باشند که در مورد آن‌ها معلومات وجو ندارد و از این سبب او دستور داده است که در هر ایالت هند یک مرکز برای نظارت از سرپناه‌های زنان و اطفال تشکیل شود.

به‌گفته او این یگانه راه محافظت اطفال و زنان بی‌سرپرست می‌باشد.

او افزود که برای این پروژه پول اختصاص داده می‌شود.

اما وزیر هند به سؤال در باره موارد خاص تجاوز پاسخ نگفت.

XS
SM
MD
LG