لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۰

بیش از ۳۳۰ روزنامه امریکایی سرمقاله‌های در دفاع از آزادی مطبوعات نشر می‌کنند


بیش از ۳۳۰ روزنامۀ امریکایی سرمقاله‌های روز پنجشنبۀشان را در دفاع از آزادی مطبوعات نشر می‌کنند.

این اقدام روزنامه‌ها در پاسخ به آنچه اظهارات تند رئیس جمهور دونالد ترمپ از رسانه‌های امریکا خوانده می‌شود، صورت می‌گیرد.

این اقدام با ابتکار روزنامه بوستون گلوب صورت گرفته و از روزنامه‌های سراسر امریکا خواسته است تا سرمقاله یا یکی از مقالات اصلی خود را به انتقاد از اظهارات تند رئیس جمهور ترمپ در برابر رسانه‌ها اختصاص دهند.

روزنامه نیویارک تایمز و همچنان روزنامه‌های کوچکتر از این اقدام حمایت کرده اند و وعده سپرده اند که در آن سهم خواهند گرفت.

هیئت تحریر روزنامه بوستون گلوب در یک مطلب به روز چهارشنبه دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا را به "حمله دوامدار" بر رسانه‌های آزاد متهم کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا حتی در زمان مبارزات انتخاباتی‌اش رسانه‌های امریکا را به جانبداری متهم کرده و گفته بود که اخبار جعلی را نشر می‌کنند.

در هفته‌های اخیر، آقای ترمپ انتقادات و حملات خود علیه رسانه‌های امریکایی را شدت بخشید و حتی دفتر مطبوعاتی قصر سفید از ورود یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی "CNN" برای تهیه گزارش خبری جلوگیری کرد، این خبرنگار در یک نشست مطبوعاتی سؤالی را از دونالد ترمپ پرسیده بود که رئیس جمهور امریکا آن را گمراه کننده خوانده بود.

بوستون گلوب در فراخوان خود، این روند را مایه نگرانی دانسته و به نقل از یک نظر سنجی نوشته است که تقریباً ۴۸ درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه از این جمله دونالد ترمپ که "رسانه‌های خبری دشمن مردم امریکا هستند"، اعلام پشتیبانی می‌کنند.

در ایالات متحده، حدود یک هزار و ۴۰۰ نشریه به شکل روزنامه منتشر می‌شود که برخی از آن‌ها از احزاب اصلی حمایت می‌کنند.

به این ترتیب، تعداد قابل توجهی از روزنامه‌ها به دعوت بوستون گلوب پاسخ مثبت داده اند.

XS
SM
MD
LG