لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۱

مقامات: جلو هکرهای که در تلاش رخنه کردن به اطلاعات حزب دموکرات بودند، گرفته شد


مقام‌های ایالات متحدۀ امریکا می‌گویند، جلو هکرهای گرفته شد که تلاش می‌کردند تا به اطلاعات اعضای حزب دموکرات امریکا دسترسی پیدا کنند.

مقام‌های حزب دموکرات دیروز گفتند که یک شرکت امنیتی انترنتی با اطلاعات جعلی تلاش کرد تا به اطلاعات این حزب رخنه کند.

به‌گفتۀ آن‌ها، این هکرها سعی داشتند داخل دیتابس رأی دهنده‌گان حزب دموکرات شوند و اطلاعات میلیون‌ها تن را بدست آورند.

اداره استخبارات فدرال امریکا تحقیق در این مورد را آغاز کرده است.

مقام‌های دولتی گفته اند، «FBI» یا اداره استخبارات فدرال امریکا این رویداد را تحقیق می‌کند و تا هنوز روشن نیست که کی‌ها در این حمله انترنتی دست دارند.

راس روستیچی «Ross Rustici» مدیر ارشد خدمات اطلاعاتی سایبرسون در بوستون به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که دیتابس رأی دهنده‌گان هدف خوبی برای کسانی است که تلاش می‌کنند تا اطلاعات در مورد مخالفین سیاسی را بدست آورند.

این در حالیست که شرکت مایکروسافت دو روز پیش ادعا کرد که تلاش‌های تازۀ هکرهای روسی را ردیابی کرده است.

به‌گفتۀ این شرکت، هکرهای روسی قصد داشتند قبل از انتخابات کانگرس در ماه نوامبر، تعدادی از نهادهای سیاسی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

به‌گفتۀ مایکروسافت، یک گروه هکرها که با حکومت روسیه مرتبط اند، دومین‌های انترنتی جعلی را به‌خاطر کاپی صفحات انترنتی مقام‌های بلند رتبۀ دو بانک محافظه‌کاران واشنگتن که از کرملین انتقاد می‌کردند، ایجاد کردند.

شرکت مایکروسافت همچنان گفت، هکرها سه دومین جعلی دیگر را طرح کرده بودند تا وانمود کنند که مربوط سنای امریکا است.

سازمان‌های استخباراتی ایالات متحدۀ امریکا چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آن کشور ادعا کردند که هکرهای روسی بنابر دستور کرملین به ایمیل‌های اعضای حزب دموکرات رخنه کردند که هدف آن خدشه‌دار ساختن چانس برنده شدن هیلری کلنتن در انتخاب و پیروزی دونالد ترمپ بود.

مسکو این اتهامات را همواره رد کرده است.

XS
SM
MD
LG