لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۱

شورای ولایتی: ولایت هرات با تهدید جدی طالبان روبه‌رو است


مسئولان شورای ولایتی هرات نسبت به وضعیت امنیتی این ولایت نگرانی دارند.

به ادامه افزایش ناامنی‌ها در افغانستان حالا شورای ولایتی هرات می‌گوید که این ولایت با تهدید جدی طالبان روبه‌رو می‌باشد.

توریالی طاهری معاون این شورا روز سه شنبه «۳ میزان ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که از جمله ۱۹ ولسوالی هرات طالبان در ۱۳ ولسوالی آن حضور فعال دارند.

وی انتقاد میکند که حکومت در جهت بهتر شدن وضعیت هرات اقدامات لازم را انجام نداده است.

او افزود:

"هرات ۱۹ ولسوالی دارد که طالبان در ۱۳ ولسوالی آن حضور فعال دارند، تنها مراکز این ولسوالی ها تحت کنترول حکومت قرار دارد در راه‌های بزرگ و قریه‌ها طالبان حاکمیت می‌کنند، مامورین دولتی رفت و آمد کرده نمی‌تواند ولسوالی‌های اوبی، پشتون زرغون، کشک کهنه و گلران از ولسوالی های اند که برای نیرو های امنیتی و مامورین دولتی امکانات از راه هوا فرا انتقال می‌گردد."

طاهری: طالبان در ۱۳ ولسوالی حضور دارند
طاهری: طالبان در ۱۳ ولسوالی حضور دارند

به گفته آقای طاهری برعلاوه ناامنی‌ها در ولسوالی‌ها، در شهر هرات نیز اخیراً قتل، آدم ربایی، سرقت پول و دیگر جرایم افزایش یافته است.

این در حالیست که روز گذشته در ولسی جرگه نیز از وضعیت امنیتی در هرات و برخی ولایت های دیگر ابراز نگرانی گردید.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس این جرگه گفت که در ولایات کابل، هرات، غزنی، کندز و سرپل وضعیت امنیتی قابل نگرانی می‌باشد.

به گفته آقای ابراهیمی با نزدیک شدن انتخابات ولسی جرگه مخالفان مسلح می‌خواهند که ناامنی‌ها را گسترش داده و این پروسه ملی را با تاخیر روبه‌رو ساخته و در برابر آن مانع ایجاد کنند.

این بار نخست نیست که نگرانی‌ها در خصوص ناامنی ها در شماری از ولایت های افغانستان مطرح می‌گردد، اما حکومت افغانستان همواره برای کنترول حالات تعهد کرده است.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در ولایات که نگرانی‌ها در مورد وضعیت امنیتی مطرح شده است عملیات تهاجمی نیرو های افغان ادامه دارد که ممکن دست آوردهای هم داشته باشد.

غفور احمد جاوید سخنگوی این وزارت در مورد به رادیو آزادی گفت:

غفور احمد جاوید
غفور احمد جاوید

او افزود:

"در غزنی، فاریاب، کندز و هرات نیرو های کافی ما وجود دارند و با هماهنگی کامل عملیات تصفیوی شان را به پیش می‌برند، در مورد وضعیت امنیتی این ولایت‌ها نگرانی‌های که مطرح می‌گردد نادرست است."

علی اکبر قاسمی نماینده مردم غزنی در ولسی جرگه می‌گوید که باوجود تعهد حکومت برای بهتر شدن وضعیت امنیتی غزنی آنها هنوزهم نگران اند.

به گفته آقای قاسمی نه تنها غزنی بلکه در دیگر ولایات هم تعهدات تا عملکرد حکومت فرق می‌کند که به گفته وی ادامه چنین وضعیت به نفع هیچ کسی نیست.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG