لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۸

واشنگتن پُست: هزاران غیرنظامی افغان پس از سرنگونی رژیم طالبان کشته شده اند


  • واشنگتن پُست

روزنامه واشنگتن پُست مینویسد: افزایش تلفات شهروندان افغانستان در حملات هوایی ، زنگ خطر سازمان ملل متحد را به صدا در آورد.

یوناما یعنی ماموریت سازمان ملل در افغانستان از تمامی جوانب دخیل در این کشور خواسته تا مطابق قوانین بین المللی بشری، به تعهدات شان برای حفاظت از جان غیرنظامیان عمل کنند و آنها را مصئون نگهدارند.

به نوشته واشنگتن پُست، حملاتی که اخیراً بر غیرنظامیان از سوی نیرو های افغان و امریکایی صورت گرفته، نگرانی جدی سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.

به گفته باشنده های محل و نماینده های مردم، در دو حمله که بر دو قریه در ولایت های کاپیسا و میدان وردک صورت گرفت، بیست و پنج تن کشته شدند.

یوناما یعنی ماموریت سازمان ملل در افغانستان از تمامی جوانب دخیل در این کشور خواسته تا مطابق قوانین بین المللی بشری، به تعهدات شان برای حفاظت از جان غیرنظامیان عمل کنند و آنها را مصئون نگهدارند
یوناما یعنی ماموریت سازمان ملل در افغانستان از تمامی جوانب دخیل در این کشور خواسته تا مطابق قوانین بین المللی بشری، به تعهدات شان برای حفاظت از جان غیرنظامیان عمل کنند و آنها را مصئون نگهدارند

یوناما گفته که حملات هوایی در جریان عملیات ها از سوی نیرو های افغان علیه طالبان در همین مناطق صورت گرفته است.

اما به نوشته روزنامه واشنگتن پُست، تا هنوز معلوم نیست که حملات توسط نیرو های امریکایی صورت گرفته یا هم قوای هوایی افغانستان.

دیبرا ریچاردسن یک سخنگوی نیرو های امریکایی در افغانستان گفته که آنها تمامی معلومات را در مورد حملات بررسی میکنند.

واشنگتن پُست: حملات بر غیرنظامیان نگرانی جدی سازمان ملل متحد را به همراه داشته است

یوناما گفته که در شش ماه نخست امسال، کشته و زخمی شدن ۳۵۳ غیرنظامی را در جریان حملات هوایی در افغانستان ثبت کرده است. از این میان ۱۴۹ تن‌شان جان داده اند.

واشنگتن پُست نوشته که هزاران غیرنظامی در افغانستان پس از سرنگونی رژیم طالبان کشته شده اند که بخش بزرگ این تلفات در حملات شورشیان و متباقی در حملات نیرو های افغان و بین المللی به مردم وارد شده است.

  • نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز نوشته است: در حالی که نیرو های افغان در عملیات های شان علیه طالبان، خیلی به قوای هوایی متکی اند، تلفات غیرنظامیان در افغانستان افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه، نیرو های افغان در بیش از بیست ولایت مشغول جنگ با شورشیان استند و آنها برای شکست دادن طالبان و سایر گروه های شورشی، حملات هوایی را خیلی افزایش داده اند.

نیویارک تایمز نوشته که بیشتر حملات توسط نیرو های امریکایی صورت میگیرد اما قوای هوایی افغانستان هم در چنین حملات دخیل است.

نیویارک تایمز: بیشتر حملات توسط نیرو های امریکایی صورت میگیرد اما قوای هوایی افغانستان هم در چنین حملات دخیل است
نیویارک تایمز: بیشتر حملات توسط نیرو های امریکایی صورت میگیرد اما قوای هوایی افغانستان هم در چنین حملات دخیل است

در ادامه آمده است که در هفته های گذشته، همه روزه بیش از بیست حمله هوایی توسط نیرو های امریکایی و افغان علیه شورشیان صورت گرفته است.

به گفته نیویارک تایمز، افزایش در حملات هوایی احتمال وارد شدن تلفات به غیرنظامیان را بیشتر ساخته است.

نیویارک تایمز: افزایش در حملات هوایی احتمال وارد شدن تلفات به غیرنظامیان را بیشتر ساخته است

روزنامه استدلال میکند که نیرو های افغان و امریکایی با هم در مورد چنین رویداد ها بررسی و مطالعه میکنند اما خیلی مشکل است که مشخص شود کدام حمله هوایی توسط کی صورت گرفته است؟

نیویارک تایمز با گرفتن آمار از سازمان ملل متحد نوشته که حملات هوایی مسوول هفت در صد از تلفات غیرنظامیان در افغانستان بوده که در مقایسه با گذشته، بیست و پنج در صد افزایش را نشان میدهد.

XS
SM
MD
LG