لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۸

رئیس جمهور غنی: اراده قوی برای تامین امنیت و بهبود وضعیت در غزنی وجود دارد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که اراده قوی برای تامین امنیت و بهبود وضعیت در ولایت غزنی وجود دارد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سفرش به ولایت غزنی وضعیت امنیتی و اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف را بررسی کرده است.

رئیس جمهور غنی عصر روز پنجشنبه در نشست با مقامات محلی، اعضای شورای ولایتی، جامعه مدنی و همچنان متنفذین قومی گفت که حمله بر غزنی ریشه‌های منطقه‌ای داشت و تلاش شد تا نشانه‌های تمدن و ارزش های تاریخی در این ولایت از بین برود.

آقای غنی با اشاره به ایجاد کمربند امنیتی در شهر غزنی از کاغذ پرانی‌ها در بخش های امنیتی شدیداً انتقاد کرد و گفت که این وضعیت برایش پذیرفتنی نیست.

او افزود:

"قوای امنیتی و دفاعی ما هرگز اجازه این را نخواهند داشت که غزنی بدست غاصبین قرار گیرد، در رابطه به کمربند امنیتی هرقدری که بر نیرو های امنیتی و دفاعی افتخار می‌کنم اما از پیشرفت شان ناراض هستم، معین صاحب ارشد همچو کاغذ پرانی در وزارت داخله برایم پذیرفتنی نیست همه پروسه ها باید طی شده و برای من تقسیم اوقات منظم ارائه شود."

رئیس جمهور غنی برای مردم غزنی اطمینان داد که برای بهبود وضعیت در این ولایت اراده و طرح وجود دارد و گفت که حتی به خاطر بررسی وضعیت غزنی از اشتراک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز انصراف کرد.

رئیس جمهور غنی چند روز پس از حمله طالبان مسلح بر شهر غزنی و سقوط بخش‌های این شهر در اواخر ماه اسد نیز به غزنی سفر کرده بود.

در حمله بر شهر غزنی برعلاوه تلفات به نیرو های امنیتی، مردم عام و طالبان مسلح به بخش‌های از شهر غزنی خسارات هنگفت نیز وارد شد.

آقای غنی در سفر قبلی‌اش به این ولایت به مردم وعده داده بود که غزنی از ولایت درجه دوم به درجه یک ارتقا می‌کند و به امنیت و بازسازی این ولایت توجه بیشتر خواهد شد.

در این حال عصمت الله یک عضو شورای ولایتی غزنی در مورد دیدار روز پنجشنبه آقای غنی با آنان به رادیو آزادی گفت:

"آقای غنی گفت، وعده های که من با شما در سفر قبلی ام کرده بودم آیا عملی شده یا نه و باید من آن را بررسی کنم، برخی از وعده های وی عملی شده و بخاطر تطبیق تعهدات باقیمانده به مسئولان مربوط هدایت داد. رئیس جمهور امروز گفت که غزنی ولایت درجه یک است و تمام امکانات ولایت درجه یک باید در ظرف یک ماه به این ولایت داده شود."

در سفر به ولایت غزنی برعلاوه برخی از وزرا و اعضای شورای ملی، رولا غنی خانم اول نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کند.

در عین حال گزارش ها میرساند که همزمان با سفر آقای غنی به غزنی چندین راکت نیز در این شهر اصابت کرده اما در مورد تلفات و خسارات ناشی از آن تا حالا چیزی گفته نشده است.

اما شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته که اصابت این راکت ها برنامه های کاری رئیس جمهور غنی را مختل نکرده است.

گزارش: نسیم شفق

  • معلومات قبلی:

رئیس جمهور افغانستان امروز وارد ولایت غزنی شد.

در جریان دیدار آقای غنی چند راکت بر این شهر اصابت کرد.

احمد خان سیرت سخنگوی پولیس ولایت غزنی گفت، حد اقل دو راکت در سه صد متری ساختمان ولایت اصابت کرد جایکه آقای غنی در آن مشغول دیدار با مقامات محلی بود.

راکت سومی دورتر ازین ساختمان اصابت کرد.

اصابت این راکت‌ها باعث کشته یا زخمی شدن کسی نشد ولی صدای شلیک گلوله ها شنیده شده است.

غزنی که راه اصلی میان کابل و جنوب افغانستان است چند هفته پیش شاهد حملات بزرگ تهاجمی طالبان بود.

هدف دیدار امروز آقای غنی که بانوی اول نیز با او همراه بود، بررسی حالات امنیتی ولایت غزنی بود.

XS
SM
MD
LG