لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۷

عبدالله: تروریزم تهدید مشترک برای افغانستان و تاجکستان می‌باشد


عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان می‌گوید که تروریزم تهدید مشترک برای افغانستان و تاجکستان بوده و نیاز است تا در برابر این پدیده مبارزه مشترک صورت گیرد.

رئیس اجرائیه کشور در دیدار با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان روی مناسبت دو کشور و همکاری در بخش‌های مختلف بحث و گفتگو کرد.

عبدالله عبدالله که به روز پنجشنبه در رأس یک هیئت افغان جهت شرکت در هفدمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های وارد شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان گردید در ملاقات با رئیس جمهور تاجکستان مبارزه با ترویزم را تهدید مشترک برای دو کشور خواند.

عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله

آقای عبدالله در یک نشست خبری گفت که در این ملاقات روی مبارزه مشترک دو کشور برای از بین بردن پدیده تروریزم تاکید گردید.

رئیس اجرائیه همچنان گفت که تاجکستان حامی صلح در افغانستان می‌باشد.

از سوی هم امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان نیز در ملاقات با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور امنیت افغانستان را سبب تامین امنیت در تاجکستان خوانده و از همکاری کشورش در این راستا ابراز آماده‌گی کرده‌است.

دو طرف برعلاوه مسایل مربوط به تروریزم روی مسایل اقتصادی، فرهنگی و سایر بخش‌های بحث کرده و روی همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور تاکید کردند.

دو طرف برعلاوه مسایل مربوط به تروریزم روی مسایل اقتصادی، فرهنگی و سایر بخش‌های بحث کرده و روی همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور تاکید کردند.

به اساس معلومات ریاست اجرائیه افغانستان عبدالله عبدالله امروز با صدراعظم قزاقستان و وزیر خارجه هند نیز روی مسایل مختلف بحث گفتگو می‌کند.

این ملاقات ها در حالی صورت می‌گیرد که قرار است فردا هفدمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگ‌های در شهر دوشنبه به میزبانی تاجکستان با حضور داشت مقامات کشورهای عضو و ناظر این سازمان برگزار گردد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG