لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۲

پراگنده کردن معتادین از زیر پل سوخته به باشنده‌های شهر کابل مشکل ساز بوده‌است


پراگنده کردن متعادین مواد مخدر از بخش‌های دریای کابل به خصوص زیر پل سوخته به گفته باشنده‌های شهر کابل مشکل ساز بوده است.

با پراگنده کردن معتادین مواد مخدر از زیر پل سوخته که یکی از محلات مشهور بود و باش معتادین مواد مخدر در شهر کابل بود، پولیس کابل توانست بزرگترین اجتماع معتادین را از هم بپاشند.

به اساس معلومات ارائه شده در ساحه زیر پل سوخته کابل در حدودی دو هزار معتاد مواد مخدر تجمع کرده بودند و بدون کدام ممانعت از مواد مخدر مختلف استفاده می‌کردند.

در حالی‌که باشنده‌های ساحه پل سوخته از پراگنده شدن معتادین خوش هستند و می‌گویند که با این اقدام آن‌ها از مشکلات نجات یافتند، اما باشنده‌های مناطق دیگر کابل می‌گویند با این اقدام مشکلات چند برابر زیاد شده‌است.

تعدادی از این باشنده های شهر کابل می گویند:

"همیشه معتادین را پراگنده کرده اند که از این طریق مشکلات زیاد به مردم ایجاد شده، به دلیل که امروز در یک محوطه جمع بوده اند و تمام مردم میدانستند که در آنجا پودری ها استند، اما حالا در روز روشن در خانه مردم داخل می شوند و دزدی میکنند. بسیار زیاد به مردم مشکلات را ایجاد کرده، بیایند کار بنیادی بکنند و معتادین را جمع آوری کنند."

"بیرون راندن معتادین از زیر پل سوخته از طرف پولیس تاثیرات منفی را در جامعه به بار آورده است. بخاطر که حکومت راه حلی برای این بحران نداشته، تنها خواستند تا آنان را از منطقه مشخص شان فرار بدهند و معتادین مجبور به پارک‌ها و مناطق مسکونی پناه برده اند."

اما قوماندانی امنیه کابل از پراگنده کردن معتادین مواد مخدر از ساحه زیر پل سوخته دفاع می کند و می گوید که با این اقدام برنامه های قاچاقبران مواد مخدر را از بین برده اند.

داود حمشت الله استانکزی سخنگوی قوماندانی امنیه کابل در صحبت با رادیو آزدای گفت که تمامی پلان های قاچاقبران مواد مخدر را با کشیدن معتادین از زیر پل سوخته از بین برده اند.

داود حمشت الله استانکزی سخنگوی قوماندانی امنیه کابل
داود حمشت الله استانکزی سخنگوی قوماندانی امنیه کابل

او افزود:

"بیشتر از دو هزار معتاد در زیر پل سوخته و داخل دریا کابل بودند، آن‌ها در آنجا خمیه زده بودند. در میان آنان افراد وجود داشت طبق گزارشات ما جرایم جنایی را سازماندهی می کرد. ما از نزد معتادین تا سطح برچه و سلاح بدست آوردیم. در آنجا توسط مافیای مواد مخدر روزانه مقدار زیاد مواد مخدر خرید و فروش می شد، فعلاً از بین رفته، ساحه پاکسازی شده و به هیچ قیمتی گذاشته نخواهد شد که دوباره به شهرک معتادین مبُدل شود."

باشنده‌های شهر کابل از نهادهای مسئول می‌خواهند تا معتادین را به یک جای مناسب بدور از دید مردم انتقال بدهند تا از یک سو به معتادین رسیده‌گی شود و از سوی دیگر جلو متعاد شدن جوانان دیگر نیز گرفته شود.

راپور: فريد حليمی

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG