لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۳

صربیا، ویزه آزاد برای ایرانی‌ها را، فسخ کرده است


صربیا، سفر بدون ویزه برای ایرانی‌ها را در ارتباط به برخی از نگرانی‌ها در مورد و سوء استفاده از آن، لغو کرده است.

حکومت صربیا، روز پنجشنبه این اقدام را در میان ادعا‌های اتخاذ کرده که گویا اتباع ایران از این امتیاز سوء استفاده می کنند و نخست داخل صربیا و سپس به طور غیر قانونی داخل کشور‌های اتحادیه اروپا می شوند.

از ماه اگست سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون حدود پانزده هزار ایرانی بدون ویزه داخل صربیا شده اند.

رسانه‌های صربیا خبر دادند که پروازها پُر از مسافرین مستقیم از تهران وارد شهر بلگراد پایتخت شده و بر عکس طیاره‌ها از صربیا، خالی بر می گشتند.

ادارات کمک به مهاجرین می گویند، بسیاری از سیاحان ایرانی راهی کشور‌های غرب اروپا شده و در آنجا درخواست پناهنده‌گی می دادند.

صربیا که تا هنوز عضویت اتحادیه اروپا را ندارد، با کرویشیا، کشور عضو این اتحادیه هم سرحد است.

بلگراد، ویزه برای اتباع ایران را سال گذشته در تلاشی برای گسترش سیاحت، بهبود رشد اقتصادی و دسترسی به بازار کشور‌های غیر اروپایی آزاد ساخت.

نی بای سا ستیفانویچ وزیر امور داخله صربیا روز دوشنبه که در پارلمان این کشور سخنرانی می کرد گفت، شماری از ایرانی‌ها از سیستم ویزه آزاد سوء استفاده کرده و این موضوع آنها را محبور ساخته تا ویزه آزاد بالای ایرانی‌های را قطع کنند.

وزیر امور داخله صربیا
وزیر امور داخله صربیا

تاکنون در جریان امسال یازده صد ایرانی در صربیا رسماً درخواست پناهنده گی داده اند.

در حالیکه، صد‌ها مهاجر در شهر بلگراد پایتخت و مرز‌های این کشور با بوسنیا و کرویشیا به سر می برند، حدود چهار هزار مهاجر از کشور‌های آسیایی، شرق میانه و دیگر نقاط در مراکز دولتی صربیا رسماً ثبت نام کرده اند.

پیش از مسدود شدن سرحدات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی به دنبال تدابیر سختگیرانه تر این اتحادیه، بیش از ۶۵۰ هزار پناهجو و مهاجر در سال ۲۰۱۵ میلادی مرز صربیا را به قصد کشور‌های غرب اروپا عبور کردند.

XS
SM
MD
LG