لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۶:۳۰

دیلی میل: انتخابات در کندهار بدون کدام رویداد امنیتی برگزار شد


  • آنلاین دیلی میل

روزنامه آنلاین دیلی میل بریتانیا با اشاره به انتخابات ولسی جرگه در ولایت کندهار با نقل قول از مقامات امنیتی افغان می‌نویسد که این انتخابات بدون کدام رویداد مهم امنیتی دایر شد.

به نوشته دیلی میل، ولایت کندهار زادگاه طالبان و مرکز فعالیت مخالفان مسلح حکومت افغانستان محسوب می‌شد.

روزنامۀ آنلاین دیلی میل با اشاره به کشته شدن جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه سابق ولایت کندهار که انتخابات ولسی جرگۀ این ولایت به خاطر آن به تعویق افتاد می‌نویسد، هزاران تن از نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت کندهار مؤظف شده بودند تا روحیۀ رأی‌دهند‌گانی را تقویت کنند که با کشته شدن جنرال عبدالرازق روحیۀ آن‌ها تضعیف شده بود.

روزنامۀ آنلاین دیلی میل در پایان این مطلب با در نظرداشت حملات طالبان و فشارهای بین‌المللی می‌نویسد، به انتخابات در افغانستان به حیث یک آزمون مهم اعتبار حکومت افغانستان نگریسته می‌شود.

  • یورو ایشیا

نشریه آنلاین یورو ایشیا در شماره اخیر خود در مورد انتخابات ولسی جرگۀ افغانستان مطلبی را به نشر سپرده، در بخشی از آن می‌نویسد؛ این انتخابات یک پیروزی برای دموکراسی است و در آن افغان‌ها با وصف تهدیدهای امنیتی موجود و خطر حملات طالبان و جنگجویان داعش رأی دادند.

به نوشتۀ نشریه آنلاین یورو ایشیا، پیام مردم افغانستان خیلی واضح و آشکار و اشتراک آن‌ها در پروسه رأی‌دهی گسترده بود.

با وصف تهدیدهای موجود، مردم اشتراک در انتخابات را برگزیدند تا تعهد شان را در برابر دموکراسی و آزادی بیان نشان دهند.

نشریۀ آنلاین یورو ایشیا در ادامۀ این مطلب می‌نویسد، افغان‌ها با موفقیت این انتخابات نشان دادند که سرنوشت‌شان را با مرمی نه، بلکه از طریق رأی‌دهی و انتخابات تعیین می‌کنند.

در جریان کمپاین‌های انتخاباتی ده نامزد کشته شدند و نشریۀ یورو ایشیا این افراد را شهدای راه دموکراسی خوانده می‌نویسد، انتخابات ولسی جرگۀ افغانستان به هیچ صورت بی‌عیب نبود، در جریان آن از تأخیر و موانع در مراکز رأی‌دهی گزارش داده شد، اما نویسندۀ مطلب با نگاشتن دلایل این کمبودی‌ها می‌نویسد، نخستین بار بود که در افغانستان در انتخابات از سیستم بایو متریک و تکنالوژی پیشرفته استفاده می‌شد.

به نوشته نشریه آنلاین یورو ایشیا، انتخابات یک مسئله خیلی مهم است، اما اعلان آزاد، شفاف و عادلانۀ نتایج آن اهمیت حیاتی دارد.

نشریه آنلاین یورو ایشیا در پایان این مطلب می‌نویسد، اعتماد افغان‌ها بالای دموکراسی زمانی بیشتر یقینی خواهد شد که کمیسیون مستقل انتخابات این کشور وظیفه‌اش را به طور درست تکمیل کند.

XS
SM
MD
LG