لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۱

الیس ولز جهت دیدار با مقامات پاکستانی وارد اسلام‌آباد شده‌است


یک دیپلومات ارشد امریکا برای گفتگوهای مهم به پاکستان رسیده است.

​معاون وزیر خارجه امریکا در امور کشورهای آسیای میانه و جنوب آسیا امروز در اسلام‌آباد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پیامی در تویتر خود نوشته که خانم ولز در این دیدار خود از پاکستان با مقام‌های ارشد وزارت خارجه و هم‌چنان وزیر خزانه این‌کشور ملاقات می‌کند.

محمد فیصل گفت، هدف دیدار الیس ولز از پاکستان پیگیری گفتگو ها میان شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و مایک پامپیو همتای امریکایی وی در واشنگتن به منظور تقویت روابط دو جانبه می‌باشد.

قریشی و پامپیو نخست در هفته اول ماه اکتوبر در اسلام‌آباد با هم دیدند و پس از آن شاه محمود قرشی وزیر خارجه پاکستان هنگامی‌که برای اشتراک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد به شهر نیویارک رفته بود، با مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا ملاقات کرد.

شاه محمود قریشی و مایک پامپیو
شاه محمود قریشی و مایک پامپیو

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در دیدار وزرای خارجه دو کشور جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا نیز حضور داشت و بیشتر گفتگوهای‌شان روی مسایل مربوط به افغانستان می‌چرخید.

منابع دیپلوماتیک گفتند، الیس ولز معاون وزیر امور خارجه امریکا در این دیدارش روی تقویت روابط میان اسلام‌آباد و واشنگتن و هم‌چنان آغاز مذاکرات صلح افغانستان تمرکز خواهد کرد.

پیش از این، هر دو کشور موافقه کرده بودند که طالبان افغان برای حل سیاسی جنگ افغانستان باید در دیالوگ صلح، شرکت کنند.

بر اساس گزارش‌ها در نتیجه این گفتگوها پاکستان بنابر درخواست امریکا ملا عبدالغنی برادر که زمانی معاون ملا محمد عمر رهبر طالبان بود، از زندان رها گردید.

ملا بردار هشت سال قبل در نتیجه عملیاتی در شهر کراچی پاکستان دستگیر شد.

در آن زمان گفته شده بود که ملا عبدالغنی بردار می‌خواست به طور مستقلانه موافقتنامه صلح را با حکومت افغانستان امضاء کند.

روابط بین پاکستان و ایالات متحده در سال‌های اخیر به‌خاطر اتهاماتی به تیره‌گی نهاده که گویا اسلام‌آباد در مبارزه با تروریزم و آوردن طالبان افغان به میز مذاکره، اقدامات کافی انجام نداده‌است.

XS
SM
MD
LG