لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۲

میل آنلاین: سرمنشی ناتو با خوشبینی بیشتر در مورد صلح افغانستان صحبت کرد


  • میل آنلاین

نشریه میل آنلاین در شمارۀ اخیر خود اظهارات ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو را در باره پروسه صلح افغانستان نقل کرده که از امکانات صلح در این کشور استقبال کرده است.

ستولتنبرگ در جریان سفر به کابل روز سه شنبه گفت، دورنمای صلح در افغانستان نسبت به هر زمان دیگر امروز امیدوار کننده می‌باشد.

به نوشته نشریه، با وجود افزایش خشونت‌ها در افغانستان سرمنشی ناتو در جریان سفر قبلاً اعلان ناشدۀ خود به کابل با خوشبینی بیشتر در مورد صلح افغانستان صحبت کرد، ولی تأکید نمود که وضعیت هنوز هم در افغانستان جدیست.

سرمنشی ناتو به طالبان هشدار داد که ادامۀ جنگ بیهوده و غیر مثمر می‌باشد.
سرمنشی ناتو به طالبان هشدار داد که ادامۀ جنگ بیهوده و غیر مثمر می‌باشد.

او به طالبان هشدار داد که ادامۀ جنگ بیهوده و غیر مثمر می‌باشد و ناتو از یک پروسۀ صلح تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

بعضی از روزنامه‌ها و نشریه‌های امریکایی موضوع افغانستان را در انتخابات میان دوره‌ای کانگرس امریکا بررسی کرده اند.

  • هافینگتن پُست

روزنامه هافینگتن پُست می‌نویسد اگر دموکرات‌ها در مجلس نماینده‌گان کانگرس اکثریت را بدست آورند باز هم به جنگ افغانستان توجه خواهند کرد.

دفعه قبلی که دموکرات‌ها در مجلس نماینده‌گان کانگرس در اکثریت بودند پنجاه هزار عسکر امریکایی در افغانستان حضور داشتند و حالا بعد از هشت سال پانزده هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند و امریکایی‌ها هنوز هم به این باورند که از پایان طولانی‌ترین جنگ کشور شان فاصله دارند.

هافینگتن پُست: امریکایی‌ها هنوز هم به این باورند که از پایان طولانی‌ترین جنگ کشور شان فاصله دارند.
هافینگتن پُست: امریکایی‌ها هنوز هم به این باورند که از پایان طولانی‌ترین جنگ کشور شان فاصله دارند.
هافینگتن پُست: اگر دموکرات‌ها در مجلس نماینده‌گان کانگرس اکثریت را بدست آورند باز هم به جنگ افغانستان توجه خواهند کرد.

​به نوشته روزنامه، رئیس جمهور دموکرات، بارک اوباما تعداد سربازان امریکایی را در افغانستان بیشتر ساخت، اما بدون در نظرداشت شرایط در میدان جنگ، برای خروج آن‌ها از افغانستان هم تقسیم اوقات تعیین کرد.

این جنگ هنوز هم سبب تلفات سربازان امریکایی می‌شود، ولی رئیس جمهور از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترمپ گفته است حضور سربازان امریکا به شرایط در میدان جنگ در افغانستان مربوط است و هیچ محدودیت زمانی ندارد.

  • روزنامه یو اس ای تودی

روزنامه دیگر امریکایی یو اس ای تودی نوشته است در راهی که مردم به سمت صندوق‌های رأی در انتخابات میان دوره‌ای کانگرس امریکا می‌روند، تصاویر مختلف نامزدان دو حزب به چشم می‌خورد، اما در نزدیکی شهرک اودن شمالی در ایالت یوتا تصویر افسر اردوی امریکا برنت تیلر به چشم می‌خورد که از قربانی‌های تازۀ جنگ افغانستان است.

برنت تایلر از قربانی‌های تازه جنگ افغانستان
برنت تایلر از قربانی‌های تازه جنگ افغانستان

برنت سی و نُه ساله پدر هفت فرزند بود روز سوم نوامبر توسط یک کماندوی افغان در افغانستان هدف قرار گرفت که خودش او را تعلیم داده بود.

برنت یک هفته قبل از کشته شدنش شاهد برگزاری انتخابات ولسی جرگه در افغانستان بود، در کشور جنگ زدۀ که در چند سال اخیر یعنی بعد از سقوط رژیم طالبان در پایان سال ۲۰۰۱ به این‌سو ارزش‌های دموکراسی را تجربه می‌کند.

XS
SM
MD
LG