لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

صالح: حتی برخی افراد در برابر اعضای خانوادۀشان در کابل هدف قرار گرفته اند​


برخی از اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه از وضعیت امنیتی و حملات هدفمندانه در شهر کابل ابراز نگرانی می‌کنند.

حملات مسلحانه و انفجاری، اختطاف افراد و هدف قرار دادن برخی از فعالان مدنی و ورزشکاران در شهر کابل شماری از اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه را سخت نگران ساخته است.

صالح محمد صالح یک عضو این کمیسیون روز پنجشنبه «۱۷ عقرب ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که وضعیت امنیتی در شهر کابل در این اواخر نگران کننده است و حتی برخی افراد در برابر اعضای خانواده‌های شان نیز هدف قرار گرفته اند.​

صالح محمد صالح
صالح محمد صالح

آقای صلح بی‌پروایی نهادهای کشفی و امنیتی در وظایف‌شان را از علت‌های اصلی قتل‌های هدفمندانه در شهر کابل می‌داند.

​او افزود:

"در کابل و همه افغانستان وضعیت امنیتی نگران کننده‌است، قتل‌های هدفمندانه افزایش یافته، نهاد های کشفی و امنیتی طوری که لازم است کار نکرده‌اند، برای جلوگیری از قتل‌های هدفمندانه و واقعات مشابه دیگر باید امکانات کافی در اختیار نهادهای امنیتی و کشفی قرار گیرد."

این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شود که حملات افراد مسلح ناشناس بالای شماری از افراد در شهر کابل در این اواخر بیشتر شده‌است.

در تازه‌ترین مورد خیرالله شینواری از فعالان مدنی شام روز سه شنبه در حمله افراد مسلح ناشناس در شهر کابل جراحت برداشت.

همچنان احمد ولی هوتک از ورزشکاران مشهور افغان حدود ۱۵ روز پیش در نزدیکی خانه‌اش در مربوطات ولسوالی بگرامی از سوی افراد ناشناس مجروح گردید.

پیش از آن جنرال زلمی وردک و عزیزالله کاروان قوماندان قطعه نیروهای خاص ولایت پکتیکا نیز در شهر کابل در حملات هدفمندانه کشته شدند و وقوع این حوادث مردم را سخت نگران ساخته‌است.

در عین حال مسئولان امنیتی کابل می‌گویند که برای جلوگیری از همچو حملات برخی اقدامات صورت گرفته است.

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه کابل در این باره به رادیو آزادی گفت:

"در پیوند به رویدادهای جنایی بیش از ۲۲۲ تا ۲۲۳ تن در این ماه بازداشت و به چنگ قانون سپرده شده اند، در میان افراد بازداشت شده اختطاف کننده‌گان، قاتلین، دزدان و قاچاقبران سلاح شامل هستند."

بصیر مجاهد
بصیر مجاهد

هرچند آقای مجاهد می‌گوید که واقعات جنایی در شهر کابل نسبت به گذشته کاهش یافته، اما اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه تأکید دارند که نهادهای کشفی و امنیتی باید قبل از وقوع حوادث از آن جلوگیری کنند.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG