لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۷

گلوب اند میل: میلیاردها دالر پول کمک شدۀ غرب به افغانستان ضایع شده‌است


روزنامۀ ستارس اند سترایپس مطلبی را زیر این عنوان نشر کرده است در حالی که نیروهای ویژۀ پولیس افغان نخستین ماموریت شان را آغاز کردند، شمار نیرو های عادی همچنان کم است.

  • ستارس اند سترایپس

روزنامه در گزارشی فعالیت این نیروها را به تصویر کشیده است و می نویسد، ماموران پولیس نقاب پوش طرفدار حکومت که با تمامی تجهیزات جنگی مجهز بودند، سوار بر موترهای هاموی در پوستۀشان در نزدیکی مرز با ایران مستقر شدند.

روزنامه می نویسد، یکی از ماموریت های این نیروها دستگیری یک فرمانده طالبان است.

به نوشتۀ روزنامه، این نیروها جز یک واحد جدید در هرات اند که برای اجرای ماموریت‌های جنگی تشکیل شده و از سوی مربیان ناتو به آن‌ها مشوره داده شده‌است.

ستارس اند سترایپس می نویسد، افغانستان امیدوارست که شمار این گونه واحدهای ملی عملیاتی را دو برابر سازد.

روزنامه می نویسد، واحد های ملی بخشی از یک سازمان متشکل از ۳۵۰۰ افسر پولیس است.

  • گلوب اند میل

روزنامۀ گلوب اند میل نوشته است که میلیاردها دالر پول کمک شدۀ غرب بشمول کانادا به افغانستان ضایع شده است.

روزنامه به نقل از یک گزارش ادارۀ سر مفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان، سیگار، می نویسد که این کمک ها در نتیجۀ فساد گسترده و نبود نظارت حیف و میل شده است.

سیگار این گزارش را به کانگرس امریکا پیشکش کرده است.

جان سوپکو، سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان به گلوب اند میل گفته که فساد زیاد است، اما بسیاری از مواردی را که شناسایی کرده اند، برنامۀهای احمقانۀ است که تحت مدیریت ضعیف و با هیچ گونه پاسخگویی به اجرا گذاشته شده اند.

به گفتۀ سوپکو، هیچ کس بخاطر ضایع کردن پول حسابده قرار نگرفته است.

به نوشتۀ روزنامه، برخلاف ایالات متحدۀ امریکا، کانادا به گونۀ مستقل پولی را که برای کمکها اختصاص می دهد، مورد بررسی دقیق قرار نمی دهد.

XS
SM
MD
LG