لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۴

کمیسیون استراتژی دفاع ملی: اردوی امریکا برنده‌گی‌اش را از دست داده‌است


یک کمیسیون دو حزبی کانگرس ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید، اردوی امریکا "برنده‌گی" اش را از دست داده‌است و می‌تواند در جنگ بر ضد روسیه یا چین بازنده شود.

در گزارشی که ۱۴ نوامبر توسط کمیسیون "استراتژی دفاع ملی" امریکا نشر شد گفته شده‌است، برتری نظامی ایالات متحده به "درجه خیلی خطرناک فرسایش" یافته و می‌تواند در جنگ در آینده متحمل تلفات زیاد غیر قابل پذیرش و خسارت هنگفت شده، ذخایر اساسی را از دست دهد.

در این گزارش همچنان گفته شده‌است، احتمال دارد که اردوی امریکا برای پیروز شدن در برابر روسیه یا چین با دشواری مواجه گردیده و یا ممکن است حتی بازنده شود.

در این گزارش تهدیدهای تازه نیز شناسایی و گفته شده‌است که ایران و کوریای شمالی توانایی‌های نظامی‌شان را افزایش می‌دهند.

کمیسیون "استراتژی دفاع ملی" امریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط کانگرس ایالات متحده ایجاد شد، تا استراتژی دفاع ملی ادارۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور این کشور را ارزیابی کند.

این کمیسیون از ۱۲ مقام ارشد احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه امریکا تشکیل شده‌است.

دونالد ترمپ به تقویت عمدۀ اردوی امریکا امر کرده، میلیاردها دالر بودجه اضافی را برای توسعه آن پیشنهاد نموده گفته‌است، این طرح به خاطر رقابت با روسیه و چین دیزاین شده‌است.

کمیسیون "استراتژی دفاع ملی" از هدف استراتژی دفاعی اداره امریکا راضی بوده، اما هشدار داده‌است که واشنگتن برای عملی ساختن این استراتژی، در سرمایه‌گذاری و انتقال منابع پولی سریع عمل نمی‌کند، این مسئله می‌تواند به حالت اضطراری ملی منجر شود.

در گزارش کمیسیون "استراتژی دفاع ملی" امریکا ۳۲ پیشنهاد به منظور برنده شدن در جنگ در برابر یک قدرت بزرگ ارائه شده‌است.

به‌خاطر رقابت با روسیه و چین، تقویت نیروهای بحری و تحت‌البحری، انکشاف و معرفی طیارات جدید شکاری و بمبارد پرواز دور غیر قابل دریافت توسط رادار، افزایش وسایط زرهدار، تقویت نیروهای مدافعه هوایی و قوت‌های لوژستیک در این پیشنهادات شامل اند.

در گزارش کمیسیون "استراتژی دفاع ملی" امریکا همچنان گفته شده است ایالات متحده در فضای مجازی که یک بخش از جنگ‌های آینده در آن صورت خواهد گرفت، نیز رقابتی شود.

XS
SM
MD
LG