لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۳

شورای ولایتی لوگر: در حدود صد خانوادۀ گروه داعش به ولسوالی ازره لوگر آمده‌اند


رئیس شورای ولایتی لوگر می‌گوید در حدود صد خانوادۀ گروه مسلح داعش به ولسوالی ازره لوگر آمده‌اند.

رئیس شورای ولایتی لوگر می‌گوید که در جمع خانواده‌های جابه‌جا شدۀ داعش در ولسوالی ازرۀ این ولایت اطفال و اتباع مسلح خارجی نیز دیده شده‌اند.

حسیب‌الله ستانکزی روز پنجشنبه «۲۴ عقرب ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که اگر به این موضوع توجه نشود ممکن چندین ولایت به شمول کابل با تهدید جدی‌تر امنیتی مواجه گردد.

او افزود:

"در همین یک هفتۀ گذشته در حدود صد خانوادۀ داعش در منطقه سپین جومات ولسوالی ازرۀ لوگر آمده‌اند و از ترس مردم در منطقه لکریی جاجی رفته اند جابه‌جا شدن آنان ممکن روی امنیت کابل تأثیر بگذارد."

آقای ستانکزی افزود که اگر از نفوذ داعش در این منطقه هرچه زودتر جلوگیری نشود این گروه به جلب و جذب افراد آغاز خواهد کرد.

این در حالیست که مقام‌ها در ننگرهار به تازه‌گی گفته اند که مراکز انسجام و آموزش گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در این ولایت از بین رفته و در حال حاضر جنگجویان این گروه به طور انفرادی می‌جنگند.

پیش از این ولایت ننگرهار یکی از مراکز عمدۀ جنگجویان گروه داعش در افغانستان خوانده شده‌است.

حسیب‌الله ستانکزی رئیس شورای ولایتی لوگر می‌گوید که ممکن داعشیان به اثر فشار های نیرو های نظامی در ولایت ننگرهار به ولایت‌های همجوار ننگرهار به خصوص لوگر رفته باشند.

این در حالیست که داعش مسئولیت بسیاری از حملات انتحاری به شمول حملۀ انتحاری روز دوشنبه در کابل که دست کم شش کشته برجا گذاشت را برعهده گرفته است.

در این حال شاه‌پور احمدزی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت لوگر می‌گوید که آنان تا کنون گزارش رسمی در مورد حضور داعش در ولسوالی ازرۀ لوگر را دریافت نکرده اند.

او افزود:

"در ولسوالی ازره نیرو های امنیتی ما اردو، پولیس و امنیت در مورد این موضوع کدام شفر رسمی و یا گزارشی نداده اند، ما تا اکنون این موضوع را تأیید نمی‌کنیم، اما بررسی‌های ما جریان دارد ارگان‌های کشفی ما در زمینه کار می‌کنند."

آقای احمدزی افزود که سال گذشته هم در همین منطقه نیرو های امنیتی افغان برخی خانواده‌های داعشیان را بازداشت نموده بودند که بعد به کابل منتقل شدند.

تلاش نمودیم تا در زمینه نظر وزارت دفاع افغانستان را نیز داشته باشیم، اما موفق نشدیم.

حی‌گل سلیمان‌خیل یکی از آگاهان نظامی افغان می‌گوید، قبل از این که گروه داعش در لوگر که یکی از ولایت‌های نزدیک به کابل می‌باشد کمپ‌های آموزشی ساخته و به جلب و جذب افراد اقدام کنند باید از بین برده شوند.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG