لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۵

در سال جاری مالی قسمت زیادی از بودجه انکشافی هرات به مصرف رسیده است


در سال جاری مالی یک قسمت زیادی از بودجه انکشافی ولایت هرات به مصرف رسیده است.

یونس رهنورد، رئیس اداره اقتصاد هرات ابراز امیدواری میکند که تا اواخر ماه قوس سال جاری خورشیدی نزدیک به ۹۰ درصد بودجه انکشافی این ولایت به مصرف برسد.

بودجه انکشافی هرات ۶.۹ میلیارد افغانی میباشد.

او افزود:

"بودجه انکشافی ولایت هرات در سال ۱۳۹۷ در حدود هفتاد و شش فیصد آن به مصرف رسیده است و ما امیدواریم که به همکاری ادارات محلی و وزارتخانه ها، بتوانیم بودجه انکشافی ولایت هرات را تا سرحد نود درصد به مصرف برسانیم."

این در حالی است که در سال گذشته اداره‌های دولتی در هرات از ۷.۲ میلیارد افغانی بودجه انکشافی، تنها ۵۴ درصد آن را به مصرف رسانده بودند.

غلام فاروق، راسب، یکی از فعالین مدنی در هرات از کندی در روند ارسال بودجه از مرکز افغانستان ابراز نگرانی میکند.

او می گوید که این اقدام باعث کندی در روند کارهای پروژه‌ها در هرات شده است.

او افزود:

"بودجه به وقت زمان آن به ولایات نمیرسد اگر به وقت معین آن به ولایات برسد، بیشتر ما میتوانیم پروژه‌ها را در سطح ولایات تطبیق کنیم."

شماری از اعضای شورای ولایتی هرات می گویند که چالش های امنیتی و پایین بودن کیفیت کار در برخی از پروژه ها در این ولایت دیده شده است.

سکینه حسینی، عضو این شورا بر از میان برداشتن این دو مشکل تاکید میکند.

در قسمت تطبیق پروژه‌ها مشکلاتی وجود دارد، در بعضی موارد ناامنی‌ها مانع تطبیق پروژه‌ها میشود.

مشکل دوم این است که مدیریت پروژه از سوی مسئولین به صورت دقیق وجود ندارد که ما بخواهیم بگوئیم که تطبیق پروژه‌ها قابل رضایت است.

اما جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات میگوید که هیچ نوع مشکل جدی در راستای تطبیق پروژه های انکشافی وجود ندارد و نیروهای امنیتی در راستای تامین امنیت این پروژه ها تلاش میکنند.

که هیچ نوع مشکل جدی در راستای تطبیق پروژه های انکشافی وجود ندارد و نیروهای امنیتی در راستای تامین امنیت این پروژه ها تلاش میکنند.

او افرود:

"ما هیچگونه مانع برای تطبیق پروژه‌ها در سطح شهر و ولسوالی ها نمی بینیم و ما آماده‌گی داریم تا از طریق نیروهای امنیتی بخاطر تطبیق پروژه ها، همکاری جدی همانطوری که صورت گرفته در آینده نیز صورت بگیرد."

بر بنیاد اطلاعات ریاست اقتصاد هرات، در سال جاری در این ولایت بیش از ۳۰۰ پروژه انکشافی راه اندازی شده است.

بیشتر این پروژه ها مربوط به ریاست های حوزه دریایی هریرود – مرغاب، هرات – برشنا، صحت عامه، خط آهن، شاروالی و فواید عامه میباشد.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG