لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۹

رئیس اجرائیه امروز با مقامات فرانسه و اعضای پارلمان آن کشور ملاقات می‌کند


رئیس اجرائیه افغانستان در حاشیۀ نشست سازمان همکاری‌های انکشاف اقتصادی اروپا امروز با مقامات فرانسه و اعضای پارلمان آن کشور ملاقات می‌کند.

ریاست اجرائیۀ حکومت افغانستان می‌گوید که جلب همکاری‌های سازمان همکاری‌های انکشاف اقتصادی اروپا، جلب توجه جهانیان به فرصت‌های موجود اقتصادی در کشور و حل مشکلات اقتصادی مسایل اند که رئیس اجرائیه آن‌را در نشست این سازمان مطرح خواهد کرد.

فریدون خوزون معاون سخنگوی ریاست اجرائیه روز سه شنبه «۲۹ عقرب ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که رئیس اجرائیه در پاریس برعلاوۀ شرکت در نشست سازمان همکاری‌های انکشاف اقتصادی اروپا با شماری از مقامات بلند پایه فرانسه و شرکت کننده‌گان نشست در مورد مسایل افغانستان و منطقه گفتگو خواهد کرد.

فریدون خوزون
فریدون خوزون

او افزود:

"رئیس اجرائیه در این نشست امروز نیز شرکت می‌کند، اما سخنرانی اصلی فردا خواهد بود، در کنار آن با رئیس سازمان یونسکو، رئیس پارلمان فرانسه و رئیس جمهور و شماری دیگر از مقامات آن کشور دیدار خواهد کرد."

این در حالیست که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه روز گذشته نیز در نشست سازمان همکاری‌های انکشاف اقتصادی اروپا سخنرانی کرد.

در این سخنرانی بیشتر در پیوند به توانمندی زنان و فرصت‌های اقتصادی در کشور صحبت کرد.

این هفدمین نشست سازمان همکاری‌های انکشاف اقتصادی اروپا می‌باشد که تا روز چهارشنبه ادامه میآبد.

این سازمان به هدف حل مشکلات اقتصادی کشورهای جهان و شریک ساختن تجارب میان کشورها به‌میان آمده است.

این سازمان در سال ۱۹۴۸ میلادی به وجود آمده و ۳۵ عضو دارد، اما افغانستان عضویت این سازمان را ندارد.

در این حال محمد آصف صدیقی معاون دوم مشرانو جرگه افغانستان می‌گوید که رئیس اجرائیه باید در کنار همکاری‌های اقتصادی جهانیان را تشویق نماید تا در بخش پروسۀ صلح همکاری کند.

آصف صدیقی
آصف صدیقی

او افزود:

"اقتصاد با صلح و امنیت رابطه مستقیم دارد، پس ما خواهش داریم که رئیس اجرائیه با استفاده از فرصت توجه جهانیان را به این مسئله جلب کند که در بخش صلح کمک کنند."

وی همچنان گفت که افغانستان منابع خوب برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارد و باید سرمایه‌داران تشویق شوند که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

ریاست اجرائیه می‌گوید که جلب همکاری‌های اقتصادی بخش مهم از اجندای سفر رئیس اجرائیه را تشکیل می‌دهد.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG