لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۹

ملیتری تایمز: گروه‌های تندرو در افغانستان مراکز شهرها را تهدید می‌کنند


  • واشنگتن پُست

تصمیم دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا برای دیدار از افغانستان و عراق توجه روزنامۀ واشنگتن پُست را به خود جلب کرده است.

به نوشتۀ روزنامه، ترمپ به مشاورین خود گفته است که شاید برای اولین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش به دیدار سربازان امریکایی به منطقۀ جنگی برود.

روزنامه می‌نویسد، انتقادها از ترمپ به‌خاطر عدم توجه‌اش برای ملاقات با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان و عراق و امور نظامی افزایش یافته است.

واشنگتن پُست نوشته است، با وصف آنکه ترمپ خواست جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا برای حفظ حضور نیروهای امریکایی در سوریه و افغانستان را پذیرفت، اما دخیل بودن امریکا در جنگ‌ها در این دو کشور را نمی‌پسندد.

واشنگتن پُست: انتقادها از ترمپ به‌خاطر عدم توجه‌اش برای ملاقات با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان و عراق و امور نظامی افزایش یافته است.
واشنگتن پُست: انتقادها از ترمپ به‌خاطر عدم توجه‌اش برای ملاقات با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان و عراق و امور نظامی افزایش یافته است.

اما به نوشتۀ روزنامه، مشاوران ترمپ می‌گویند، سفر نکردن او به این مناطق جنگ‌زده به معنی توجه نکردنش به نظامیان امریکایی نیست.

روزنامه می‌نویسد، بارک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا در دوران ریاست جمهوری‌اش چهار مرتبه به افغانستان سفر کرده بود.

واشنگتن پُست: بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا چهار مرتبه به افغانستان سفر کرده بود.

​واشنگتن پُست نوشته است، اوباما که برای آخرین بار در سال ۲۰۱۴ از افغانستان دیدار کرد، هر بار هنگام سفر به این کشور با سربازان امریکایی دیدار می‌کرد.

روزنامه می‌نویسد، بر اساس ارقام وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا، پس از به قدرت رسیدن ترمپ، ۶۰ نظامی امریکایی در افغانستان، عراق و سوریه کشته شده اند.

  • ملیتری تایمز

و نشریۀ ملیتری تایمز به یک گزارش ادارۀ سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار توجه کرده است.

در این گزارش آمده است که حملۀ شورشیان در افغانستان کم شده، اما تلفات نیروهای افغان و غیر نظامیان در حالی افزایش یافته است که مرکزهای شهرها با خطر مواجه اند.

نشریه می‌نویسد، هرچند حملۀ حدود هزار شورشی طالبان بر شهر غزنی عقب زده شد، اما گروه‌های تندرو هنوز هم مراکز شهرها را تهدید می‌کنند.

ملتری تایمز: هرچند حملۀ حدود هزار شورشی طالبان بر شهر غزنی عقب زده شد، اما گروه‌های تندرو هنوز هم مراکز شهرها را تهدید می‌کنند.
ملتری تایمز: هرچند حملۀ حدود هزار شورشی طالبان بر شهر غزنی عقب زده شد، اما گروه‌های تندرو هنوز هم مراکز شهرها را تهدید می‌کنند.

در گزارش سیگار که در جریان جولای تا سپتمبر سال جاری میلادی در مورد وضعیت امنیتی افغانستان تهیه شده، به شهر فراه نیز اشاره شده است که طالبان در ماه می برای مدت کوتاه کنترولش را در دست گرفتند.

سازمان ملل: حمله‌های انتحاری نسبت به سال ۲۰۱۷ سی و هشت درصد افزایش یافته است.

​به نوشتۀ نشریه، سازمان ملل‌متحد گفته است که در این مدت حمله‌های انتحاری نسبت به سال ۲۰۱۷ سی و هشت درصد افزایش یافته است.

نشریه می‌نویسد که نیروهای امریکایی نیز حمله‌های هوایی خود را شدت بخشیده اند.

ملیتری تایمز نوشته است، سیگار باور دارد که حکومت افغانستان کنترول ۵۵ درصد خاک این کشور را در دست دارد.

XS
SM
MD
LG