لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۹

قوماندان علی‌پور مشهور به شمشیر، آزاد شد


سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با عبدالغنی علی پور
سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با عبدالغنی علی پور

عبدالغنی علی‌پور، یک فرمانده محلی که به اتهام فعالیت های غیرقانونی بازداشت شده بود، ناوقت روز دوشنبه آزاد شد.

نیروهای امنیتی او را به اتهام کار ‌های غیرقانونی از جمله باج گیری به روز یکشنبه در ساحۀ قلعۀ قاضی کابل بازداشت کردند.

عبدالغنی علی پور
عبدالغنی علی پور

در پی بازداشت علی‌پور معروف به قوماندان شمشیر، صدها تن به سرک‌ها بر آمدند که در نتیجه خشونت‌ها چهار تن در کابل و یک تن در بامیان کشته شدند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان به رادیو آزادی گفت، تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که برخی از اتهام‌های وارد شده بالای علی‌پور به حدی جدی نیستند که او در زندان باقی بماند.

آقای رحیمی این سخن را پس از گذشت حدود هشت ساعت از پخش خبرنامۀ ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در مورد علی پور ابراز کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:52 0:00
لینک مستقیم

ریاست امنیت ملی: علی پور یک گروه مسلح غیر مسئول ۱۵۰ نفری را تشکیل داده بود و در ولایت میدان وردک دست به اذیت و آزار مردم می زدند.

در این خبرنامه آمده است که علی پور یک گروه مسلح غیر مسئول ۱۵۰ نفری را تشکیل داده بود که با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین در ولایت میدان وردک دست به اذیت و آزار مردم، باج گیری و اخاذی می زدند.

بر اساس خبرنامه، افراد علی پور چندی پیش پنج مامور پولیس ملی را پس از آن به اسارت گرفتند که می خواستند مانع یک کار غیرقانونی آنها در ولسوالی بهسود میدان وردک شوند.

بر اساس معلوماتی که در صفحۀ فیس بوک، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان پخش شده، علی پور شام دوشنبه پس از رهایی‌اش در دفتر او حضور یافت و تاکید کرد که آمادۀ دفاع از مردم، وطن و نظام سیاسی افغانستان است و هرگز مخالف دولت و نظام نبوده است.

XS
SM
MD
LG