لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۶

م.م: وضعیت شکنند اقلیم، امنیت غذایی جهان را در معرض خطر قرار داده‌است


سازمان ملل متحد می گوید، وضعیت شکنند اقلیم امنیت غذایی جهان را در معرض خطر قرار داده‌است.

اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت، در حالیکه تغییر اقلیم و کاهش زمین زراعتی و دیگر منابع، سیستم غذایی در جهان را تحت شعاع قرار داده، رسیده‌گی به گرسنگی در جهان یک مشکل روز افزون به شمار می‌رود.

اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد همچنان گفت، آن‌ها تقاضا را برای تنظیم سیاست‌های بهتر و دسترسی به تکنالوژی در این رابطه تجدید کرده‌اند تا گرسنگی در جهان به صفر تقرب نماید.

سازمان ملل متحد در این گزارش خود می‌گوید، رشد جمعیت به تغذی مقوی با قمیت ارزان نیازمند است.

اما افزایش محصولات زارعتی به دلیل شکنند بودن زیربنا‌ها و منابع طبیعی، خیلی دشوار است.

محصولات زراعتی
محصولات زراعتی

زیرا به گفته گزارش انسان‌ها ظرفیت‌های زمین را چه از نظر خاک و آب و چه از نظر تغییرات اقلیم می گیرند.

گزارش می گوید، حدود ۸۲۰ میلیون نفر در جهان به سوء تغذی مبتلا اند.

اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد و انستیتوت تحقیقاتی سیاست بین المللی غذا گزارش را در آغاز یک کنفرانس جهانی به هدف تسریع تلاش‌ها برای رفع گرسنگی در جهان به نشر رسانده است.

گزارش خبرگزاری فرانس پرس می نویسد، امنیت غذایی برای چندین ملیون نفرکه به دلایل مختلف از دسترسی به رژیم مناسب تغذیه محروم اند، خیلی ضعیف است.

اما امنیت غذایی به خاطر اختلافات مدنی و جنگ‌ها نیز به مخاطره روبه رو می باشد.

در یمن جایکه هزاران ملکی در نتیجه حملات نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی کشته شده اند، اداره کمک رسانی سیف دی چیلدرن می گوید، ۸۵ هزار کودک زیر ۵ سال به خاطر گرسنگی و امراض مختلف در جنگ داخلی این کشور، هلاک شده اند.

بر اساس گزارش اداره سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گی خشکسالی شدید و جنگ در افغانستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر را بیجا ساخته است.

رئیس اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد خاطر نشان می نماید که تعداد افراد گرسنه و سوء تغذیه در جهان به درجه افزایش یافته که در دهه‌های گذشته سابقه نداشته است.

حوزی گرازینو دی سیلوا در ویدیوی عنوان کنفرانس گفت پس از چندین دهه پیشرفت در مبارزه با گرسنگی، این برای اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد و موسسات همکار آن و همچنان حکومت‌های عضو و سایر شرکأ قابل نگرانی است.

گزارش می گوید، گرسنگی تاهنوز در افریقا شدید بوده، اما مردمانی با سوء تغذیه بیشتر در کشور‌های آسیا -پاسفیک زنده‌گی می کنند.

گزارش می افزاید که پالیسی‌های خوب عامه و تکنالوژی برای بهبود این وضعیت خیلی مهم به حساب می رود.

اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد تخمین می کند که تقاضای جهان به غذا در بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ میلادی یک ونیم برابر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG