لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۸

دونالد ترمپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات و گفتگو کرده‌است


قصر سفید تائید کرد که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به طور خیلی مختصر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات و گفتگو کرده‌است.

سارا ساندرز سخنگوی قصر سفید دیروز در یک اعلامیه گفت:

"به حیث مناسبات معمولی چند جانبه رئیس جمهور دونالد ترمپ و بانوی نخست امریکا شام گذشته، هنگام صرف غذا با رهبران جهان به شمول ولادیمیر پوتین صحبت غیر رسمی داشتند."

به گفته قصر سفید این گفتگو مختصر شام دیروز در حاشیه اجلاس گروه جی بیست یا بیست کشور صنعتی جهان در شهر بونس آیرس در ارجنتایین صورت گرفت.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است، در مورد تنش های موجود با اوکراین و دستگیری دریا نوردان اوکراینی توسط روسیه، به گونۀ مختصر با دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفتگو کرده است.

ولادیمیر پوتین در مورد این گفتگو جزئیات بیشتر را ارائه نکرده، اما گفته است:

رئیس جمهور روسیه
رئیس جمهور روسیه

"در این مورد این مسئله دونالد ترمپ موقف خود را و من نظر خود را دارم."

به گفته آقای پوتین در نتیجه این گفتگو هیچ چیز تغییر نکرده است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در آستانه اجلاس گروه جی بیست یا بیست کشور صنعتی جهان گفته بود که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات نخواهد کرد.

آقای ترمپ به رویداد هفته گذشته که نیرو های بحری روسیه تعدادی از دریا نوردان اوکراینی را دستگیر نموده و کشتی ها اوکراین را تصرف کردند، به حیث دلیل لغو این ملاقات پلان شده، اشاره کرده بود.

ولادیمیر پوتین در صحبت با خبرنگاران به صورت نگرفتن ملاقات رسمی با دونالد ترمپ ابراز تاسف کرده گفته است، از اینکه یک ملاقات رسمی با رئیس جمهور امریکا صورت نگرفت، متاسف است و تصور می کند که نیاز شدید به آن وجود دارد.

XS
SM
MD
LG