لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۰

شماری بیجا شده‌ها در ولسوالی اندخوی از روند توزیع کمک‌ها شکایت دارند


برخی از بیجاشده گان در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب از روند توزیع کمک‌ها شکایت نموده می‌گویند آنان روزهای سختی را سپری می‌کنند و با گذشت چند روز هنوز هم برای‌شان از طرف هیچ نهاد و یا ارگان دولتی مساعدت صورت نگرفته‌است.

محمد سعید و خواجه دو تن از آنان چنین می‌گویند:

"خانه ما در اثر جنگ خراب شده و ما به حالت بد قرار داریم. هیچ کمک با ما نشده برای ما یک لقمه نان خشک هم ندادند."

"به ما کمک نرسیده دو روز میی شود اینجا آمدیم ما مردم جای ما بمباردمان شده از او خاطر آمدیم."

در همین حال امیر حمزه خلیق آمر اجرائیه ولسوالی اندخوی می‌گوید که توزیع کمک‌ها برای بیجا شدگان عاری از مشکلات بوده‌است.

به گفته وی تا حالا بر علاوه نهاد‌های خیریه و امداد رسان برای ۵۰۰ فامیل بیجا شده از طرف ریاست مبارزه با حوادث فاریاب کمک‌های غذایی و غیرغذایی صورت گرفته است. به گفته وی، آن‌ها کسانی می‌باشند که با توجه به وضعیت‌شان در اولویت قرار گرفته‌اند.

آقای خلیق هم‌چنان می‌‌افزاید که در دو روز بعدی تمامی بیجا شدگان تحت پوشش مساعدت‌ها قرار خواهند گرفت:

"در توزیع کمک‌ها هیچ گونه مشکلات وجود ندارد از طریق ادارات سکتوری ۱۲ تیم کاری داریم و این تیم‌های کاری ما خانه به خانه سروی می‌کنند. کمک‌ها را خانه به خانه روان می‌کنیم اصلاً مردم هم حق دارند شکایت کنند این موسوم زمستان است چون ما در ولسوالی اندخوی قرار درایم یک کمی مشکلات امنیتی در مسیر شاهراه‌ها است اکمال مواد از ساحه از صلاحیت ما نیست ما تا آخرین امکانات کوشش می‌کنیم تا تمام بیجا شدگان را امروز یا فردا تحت پوشش قرار بدهیم."

این بیجا شدگان در اندخوی در حالی خانه‌های‌شان را ترک می‌کنند که در چند روز گذشته نیروهای امنیتی و قوای هوایی افغانستان چندین قریه را بخاطر پاک سازی از وجود مخالفان مسلح دولت زیر حملات هوایی و زمینی قرار داده بودند اما مسئولین امنیتی تا هنوز بخاطر پاک سازی آن قریجات چیزی نگفته اند.

اکرام کرم

XS
SM
MD
LG