لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۴

اظهارات سناتور لیندزی گراهام در مورد عاقبت تصمیم خروج نیروهای امریکا از افغانستان!


آؤشیف/ نیروهای امریکایی در افغانستان
آؤشیف/ نیروهای امریکایی در افغانستان

یک عضو برجسته کمیته خدمات نظامی سنای امریکا تصمیم رئیس جمهور دونالد ترمپ را در ارتباط به خروج نیرو های این کشور از افغانستان مورد سوال قرار داده و گفته است که عاقبت این تصمیم منجر به حادثه دوم یازدهم سپتمبر خواهد شد.

یک سناتور برجستۀ حزب جمهوریخواه امریکا در ارتباط به خروج نیرو های امریکایی از افغانستان و سوریه خواستار برگزاری جلسه فوری کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا شد.

سناتور لیندزی گراهام که عضو این کمیته سنا می باشد، گفت در این نشست باید جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا نیز حضور داشته باشد.

گفته می شود وزیر دفاع امریکا به دلیل اختلاف نظر با رئیس جمهور دونالد ترمپ روز جمعه از سمت اش استعفا داده است.

سناتور گراهام به خبرنگاران گفت، آن‌ها می خواهند تا به طور مستقیم از شخص جیمز متیس بشنوند که گزارش‌ها در مورد خروج نیرو های امریکایی از افغانستان و سوریه را تائید می کند.

این عضو برجسته حزب جمهوریخوا امریکا در جریان دیدار اخیرش از افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزون سی ان ان که دیروز پخش شد در ارتباط به تصمیم دونالد ترمپ مبنی بر کاهش نیرو های امریکایی از افغانستان گفت:

"تهدید داعش در افغانستان خیلی بیشتر از آنچه که من فکر می کردم، می باشد. اگر فرضاً شما فردا میان طالبان و حکومت افغانستان یک توافقنامه صلح برقرار نماید، این نمی تواند تهدید برای کشور ما را حل کند."

لیندسی گراهام
لیندسی گراهام

سناتور لیندزی گراهام عضو کمیتۀ خدمات نظامی مجلس سنای امریکا در ادامه صحبت خود با شبکه تلویزن سی ان ان گفت، اگر امریکا افغانستان را ترک کند، این کشور در ظرف یک سال سقوط خواهد کرده که امریکا به خاطر این تصمیم خود پشیمان خواهد شد.

وی افزود:

"اگر ما افغانستان را رها کنیم - اگر امریکا علرغم سال‌ها تلفات و مصرف مالی در این کشور شکست بخورد، هر جهادی در جهان به یک مشکل نا علاج مبدل خواهد شد."

به گفته این سناتور امریکایی اگر امریکا مانند عراق به اخراج نیرو های خود از این کشورشتاب زده عمل کند، افغانستان به ارج و مرج تبدیل خواهد شد.

سناتور لیندزی گراهام گفت، به نظر وی به احتمال اغلب نتایج این تصمیم باعث بروز یازدهم سپتمبر دوم می شود.

رسانه های امریکایی روز پنحشنبه گزارش دادند که رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفته تا حدود ۷ هزار نیرو نظامی امریکا را طی چند ماه آینده از افغانستان خارج کند.

XS
SM
MD
LG