لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۰

آغاز برنامۀ آگاهی‌دهی به راننده‌های موترهای مسافربری از عواقب حمل و نقل مواد مخدر!


خالد مؤحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر
خالد مؤحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر

مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر به منظور جلوگیری از حمل و نقل مواد مخدر توسط موترهای مسافربری و با استفاده از راکبین این وسایط، برنامه آگاهی عامه را آغاز کرد.

خالد مؤحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر به روز دوشنبه «۱۰ جدی ۱۳۹۷» هنگام آغاز این کمپاین در دروازۀ شمالی کابل به رادیو آزادی گفت، در جریان این کمپاین به دوازده هزار راننده آگاهی داده خواهد شد.

وی گفت:

"جریان قضایای که تعقیب و کشف شده نشان می‌دهد که قاچاقبران برای حمل و نقل مواد مخدر از راکبین در مسیر شاهراه‌ها استفاده کرده‌اند. به منظور آگاهی راکبین و راننده‌ها ما همه ساله برنامۀ آگاهی عامه را راه اندازی می‌کنیم که امسال نیز در نظر داریم تا از این طریق پیام‌های را که حامل آگاهی در رابطه به قانون و عواقب انتقال مواد مخدر است، به دوازده هزار راننده برسانیم."

آقای مؤحد می‌گوید که در این اواخر قضایای قاچاق مواد مخدر با استفاده از وسایط مسافربری بیشتر شده و قاچاقبران تلاش می‌کنند تا این مواد را با استفاده از راکبین وسایط قاچاق نمایند.

از طریق این برنامه بروشرها برای راننده‌ها توزیع خواهد شد و با نصب یک پیام در شیشه عقب نمای موتر، به راننده‌ها آگاهی داده شده که انتقال مواد مخدر در وسایط آنان باعث تعقیب قانونی و عدلی خواهد شد.

راننده‌های وسایط در مسیر شاهراه شمال کشور از این اقدام مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر استقبال می‌کنند، اما خواهان پیگرد زورمندانی اند که به‌گفته آنان مسئول بیشترین قاچاق مواد مخدر اند.

دو تن از آن‌ها در مورد چنین گفتند:

"عبدالمجید شهروند کابل استم. کار بسیار خوب است و مردم از این طریق آگاهی پیدا می‌کنند. کسانی که قاچاق مواد مخدر و اسلحه را انجام می‌دهند، پس از این نمی‌توانند، چون مردم آگاهی حاصل می‌کنند. وقتی راننده‌گان وسایط آگاهی پیدا کنند، می‌توانند همکاری کنند."

"بدون زورمندان، غریب نمی‌تواند حتی چاقو را با خود حمل کند. ما مسافرین را تلاشی کرده نمی‌توانیم، چون آنان عکس‌العمل نشان می‌دهند و می‌گویند که شما راننده هستید یا مسافر کش."

بر اساس یافته‌های مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر، رویدادهای قاچاق مواد مخدر در ربع سوم سال جاری خورشیدی در مقایسه به ربع دوم این سال افزایش یافته‌است.

گزارش: مرسلین ارسلا

XS
SM
MD
LG