لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۴

مشکلات در پرواز‌های شرکت‌های کام ایر و آریانا و سفارشات ولسی جرگه!


تاخیر در پروازها، پائین بودن ظرفیت‌های کاری، نبود پلان منظم برای پرواز، مشکلات تخنیکی در طیاره‌ها و برخی مشکلات دیگر از مواردی است که کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه به رسیده‌گی به آن از سوی اداره مستقل هوانوردی ملکی تأکید میکند.​

موسی خان نصرت منشی این کمیسیون روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت، به تازه‌گی دو طیاره شرکت‌های هوایی کام ایر و آریانا در بازگشت از ولایت هرات و مسکو به کابل با مشکلات تخنیکی رو به رو شده اند.

آقای نصرت تاکید کرد که اداره مستقل هوانوردی ملکی باید از لحاظ مسلکی و تخنیکی به مشکلات در پروازها رسیده‌گی کند:

تالار ولسی جرگه افغانستان
تالار ولسی جرگه افغانستان

"راهی دیگری وجود ندارد، رئیس اداره هوانوردی ملکی را خواهیم خواست، بارها این کار را انجام داده ایم و مشکلات در پروازها را برایش مشخص خواهیم ساخت، تا به آن رسیده‌گی نماید و مسافران در آینده با مشکلات مواجه نشوند."

این اظهارات در حالی صورت میگیرد که به اساس گزارش ها یک طیاره شرکت هوایی کام ایر به تازه‌گی حین پرواز از میدان هوایی هرات به کابل با مشکل کمبود آکسیجن مواجه شد.

همچنان در پرواز یک طیاره شرکت هوایی آریانا از مسکو به کابل نیز قرار گزارش های نشر شده بنابه مشکلی که در باره آن جزئیات ارائه نشده حدود هشت ساعت تاخیر به میان آمد.

برخی ها در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز از این مشکلات یاد آوری کرده و خواستار رسیده‌گی به آن شده اند.

طیاره‌های شرکت های هوایی کام ایر و آریانا به گفته اداره مستقل هوا نوردی ملکی همه روزه پرواز های را به بیرون از کشور و همچنان ولایات افغانستان انجام میدهند.

تلاش کردیم تا در این مورد نظر مسئولان اداره مستقل هوایی نوردی ملکی را نیز داشته باشیم اما آنان در این مورد حاضر به سخن گفتن نشدند.

اما معین خان وردک رئیس پیشین د آریانا افغان هوایی شرکت میگوید که اداره مستقل هوانوردی ملکی باید طیاره ها را بگونه درست مجهز سازد:

"حالا تمام امکانات وجود دارد، مسافر هم است، پروازها به ولایات نیز صورت میگیرد، پس به منجمنت قوی نیاز است و برای بخشهای داخلی، خارجی و کارگو باید طیاره های جدید خریداری شود و اگر این کار نشود آهسته آهسته با سقوط رو به رو خواهند شد."

کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه نیز با اشاره به نا امنی ها میگوید که رفت و آمد مردم به ولایات نیز از طریق هوا افزایش یافته و حکومت باید به بخش هوانوردی ملکی بیشتر توجه کند.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG