لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۳

قول اردوی شاهین: در اثر حملات هوایی ۱۵ طالب مسلح در فاریاب کشته شدند


ولایت فاریاب در نقشه افغانستان
ولایت فاریاب در نقشه افغانستان

مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان می‌گویند در اثر حملات هوایی بیش از ده طالب مسلح در ولسوالی قرغان فاریاب کشته شده‌اند.

محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، حوالی ساعت پنچ شام روز گذشته یک قرارگاه گروه طالبان در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب هدف حملات هوایی قرار گرفت که در نتیجۀ آن معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای این ولسوالی همراه با ۱۴ تن از افرادش کشته و ۴ تن دیگر آنان زخم برداشتند.

آقای رضایی گفت که در این حملات به افراد ملکی تلفات وارد نشده‌‌است.

وی می‌گوید:

"شام دیروز بالای قرارگاه تاج دایی، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای قرغان حملات هوایی صورت گرفت که در نتیجه آن معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای قرغان همراه با ۱۴ تن از افرادش که در همین جا جمع بودند و جلسه داشتند کشته شدند، افراد ملکی در آنجا کشته نشدند و کسانی که در جلسۀ طالبان موجود می‌باشند آن‌ها افراد ملکی نیستند، آن‌ها طالبان در قالب افراد ملکی اند."

در این حال ولسوال قرغان می‌گوید که در این حملات به افراد ملکی نیز تلفات وارد شده‌است.

محمد ابراهیم تنمس امروز دوشنبه " ۱۷ جدی ۱۳۹۷" در صحبت با رادیو آزادی گفت که در این حملات بیشتر از ده طالب مسلح و ۵ فرد ملکی کشته شده‌اند.

وی گفت که این افراد ملکی را نمی‌توان اعضای طالبان دانست.

به‌گفته ولسوال قرغان در ساحاتی که مخالفین مسلح دولت حاکمیت دارند باشنده‌های آن محل مجبور اند تا با آن‌ها رفت و آمد داشته باشند.

وی افزود:

"ساعت پنچ شام روز گذشته طیارات بی‌پیلوت خارجی مناطقی از ولسوالی‌های اندخوی و قرغان را هدف حملات قرار دادند که در نتیجه دو فرد ملکی از ولسوالی قرغان و سه فرد ملکی از ولسوالی اندخوی به شهادت رسیدند. تلفات مخالفین مسلح دولت در حدود بیشتر از ده نفر می‌باشد. این طور گفته نمی‌توانیم کسانی‌که به شهادت رسیدند مربوط مخالفین بوده باشند و یا خدمتکار آن‌ها، اما در ساحاتی که آن‌ها تسلط دارند طبعاً مردم با آن‌ها یک سلسله رابطه می‌‍‌داشته باشند این امر طبیعی است آن‌ها کاملاً ملکی بوده‌اند."

ولسوالی‌های اندخوی و قرغان که از بیش از دو ماه بدین‌سو دستخوش ناامنی‌ها اند، شماری از باشندهای آن می‌گویند که گروه طالبان در این ولسوالی‌ها چندین قریه را تصرف کرده‌اند.

گروه طالبان تا هنوز در مورد کشته شدن افراد شان در فاریاب چیزی نگفته‌اند.

گزارش: اکرام کرم

XS
SM
MD
LG