لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۶

یما ترابی: دارایی‌ و تجهیزات نهادهای امنیتی تحت نظارت جدی قرار خواهند گرفت


آرشیف، یما ترابی رئیس سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری حین صحبت با خبرنگاران در کابل
آرشیف، یما ترابی رئیس سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری حین صحبت با خبرنگاران در کابل

تأکید بر نظارت جدی از دارایی‌ها و تجهیزات نهادهای امنیتی هدف‌های استند که سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری از بهر ریشه کن سازی فساد آن را در سال روان خورشیدی به ویژه در نهادهای امنیتی و دفاعی عملی می‌سازد.

یما ترابی رئیس این سکرتریت که روز چهارشنبه در نشست خبری از دستآوردهای حکومت در کار مبارزه با فساد سخن می‌زد، در صحبت با رادیو آزادی تأکید کرد که بر بنیاد استراتژی تازه مبارزه با فساد، صد هدف را برای سال آینده خورشیدی نیز تعیین کرده‌اند.

وی گفت:

"امسال تأکید ما بر تجهیزات و دارایی‌های است که زورمندان از آن سوء استفاده می‌کنند، وزارت داخله نیز در این راستا کار را شروع کرده‌است که جز استراتژی ملی مبارزه با فساد است و بخش دیگر نظارت از وزارت‌ها."

در بخشی از طرح سکرتریت ویژه مبارزه با فساد به عملی شدن ۱۰ تا ۲۰ کار کلیدی در کار مبارزه با فساد در سال روان خورشیدی تأکید شده‌است.

این سکرتریت نسخه استراتژی ملی مبارزه با فساد را برای سال آینده خورشیدی تهیه کرده که در آن به اولویت‌ها و اهداف برای چگونگی مبارزه با فساد و ریشه کن سازی این پدیده پرداخته شده‌است.

با این وصف، با در نظرداشت شاخص‌ها و اهداف، نظارت جدی از کارکردها، ریشه کن سازی فساد، تأمین شفافیت و حسابده قرار گرفتن وزارت‌ها برنامه هایی اند که آقای ترابی آن‌ها را از اولویت‌ها در کار مبارزه با فساد در سال ۱۳۹۸ می‌گوید.

آقای ترابی می‌گوید، کمیسیونِ را نیز ایجاد می‌کنند تا تمامی نهادهای مبارزه با فساد در چارجوب آن پس از این فعالیت داشته باشند.

با این همه، سید حسین فخری رئیس پیشین اداره عالی مبارزه با فساد اداری ایجاد کمیسیون‌های موازی بر یکدیگر از بهر مبارزه با فساد را در کار ریشه کن سازی این پدیده بی‌تأثیر و فساد زا می‌خواند.

آرشیف، سید حسین فخری رئیس پیشین اداره عالی مبارزه با فساد اداری در جریان مصاحبه با رادیو آزادی در کابل
آرشیف، سید حسین فخری رئیس پیشین اداره عالی مبارزه با فساد اداری در جریان مصاحبه با رادیو آزادی در کابل

وی می‌گوید:

"من خیلی خوشبین نیستم که این استراتژی عملی گردد، بخصوص در مورد مفسدین بزرگ که یک تعداد‌ شان خود را بانک رأی فکر می‌کنند و یک تعداد‌ شان در تیم‌های انتخاباتی سهیم می‌باشند، بسیار موارد سیاسی سبب می‌شود که امسال و سال آینده مبارزه با فساد بسیار ضعیف شود."

آقای فخری می‌گوید تا هنگامی‌که اراده محکم برای مبارزه با فساد اداری وجود نداشته باشد و قانون بر زورمندان و فساد پیشه گان عملی نگردد، تعیین هدف و پلان عمل نیز جایی را در کار مبارزه با فساد نخواهد گرفت.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG