لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۸

رئیس جمهور امریکا می‌گوید او امروز یک "اعلان بزرگ" را اعلام خواهد کرد


رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در باره امنیت مرز ها در ارتباط به تعطیل قسمی حکومت امروز اعلام بزرگی را در نظر دارد.

دونالد ترمپ رئیس جمهمور ایالات متحده امریکا می گوید او امروز "یک اعلان بزرگ" را در باره تعطیل قسمی حکومت و وضعیت امنیتی سرحدات جنوب کشور، اعلام خواهد کرد.

دونالد ترمپ دیروز تیویت کرده نوشت:​ "من در ارتباط به نگرانی بحران بشری در سرحدات جنوب کشور و تعطیل قسمی حکومت اعلان بزرگی را در نظر دارم."

آقای ترمپ گفت او در این مورد به طور زنده و مستقیم از قصر سفید اعلان خواهد کرد.

اما جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

پس از برخورد های جدی میان رئیس جمهور ترمپ و نانسی پلوسی رهبر دیموکرات ها در مجلس نماینده گان امریکا تا هنوز هم مشخص نیست که در ارتباط به تعطیل قسمی حکومت کدام تصمیم گرفته شده باشد.

رئیس جمهور ترمپ و نانسی پلوسی
رئیس جمهور ترمپ و نانسی پلوسی

​حکومت امریکا، برای چهار هفته در ارتباط به مقاومت رئیس جمهور ترمپ برای بودجه ۵ ملیارد ۷ صد میلیون دالر تخصیص برای اعمار دیوار در امتداد سرحد با مکسیکو، قسماً تعطیل شده است.

دموکرات‌ها که اکثریت را در مجلس نماینده‌گان امریکا دارند، این بودجه را تصویب نکرده‌اند.

قصر سفید دیروز در مورد این‌که رئیس جمهور چه چیز را اعلان خواهد کرد جزئیات نداد، اما به نظر نمی رسد که دونالد ترمپ حالت اضطرار را اعلان کند که قبل از این تهدید کرده بود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا به طور آشکارا در مورد اعلان حالت اضطرار در سرحدات مکسیکو سخن گفته تا بتواند تخصیص برای اعمار دیوار را بدون تصویب کانگرس بدست آورد.

اعلان این چنین وضعیت به احتمال زیاد محاکمات در ایالات متحده را به چالش روبه‌رو می‌کند.

در عوض احتمال دارد که دونالد ترمپ در بارۀ معامله جدید برای پایان تعطیل حکومت پیشنهاد تازه را ارائه کند.

همزمان، یک دستیار مجلس نماینده‌گان امریکا گفت که دموکرات‌ها برای بهبود امنیت سرحدات اکنون پیشنهاد صدها میلیون دالر را برای قاضی های مهاجرین و بهبود بنادر ورودی از مکسیکو ارائه کرده اند، اما تاکنون بودجه برای اعمار دیوار تصویب نشده‌است.

در قصر سفید هیچ کسی حاضر به ارایه جزئیات نشده اند. حتی هیچ مقامی به شرط افشأ نکردن نام شان هم در رسانه های حاضر به صحبت نشده اند.

در نتیجه تعطیل قسمی حکومت که طولانی ترین تعطیل در تاریخ امریکا به شمار میرود، حدود ۸۰۰ هزار نفر بدون معاش باقی مانده اند.

این کارمندان دولت از روز های نخستین سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تنخواه کار می کنند.

  • تاکنون این هم معلوم نیست که در ارتباط به تعطیل حکومت توافق صورت می گیرد و یانه؟
XS
SM
MD
LG