لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۰

یک باشندۀ غور: خسربُره‌هایم به زور طلاق خانمم را از من گرفتند


علی رضایی باشنده اصلی ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور
علی رضایی باشنده اصلی ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور

یک تن که باشندۀ اصلی ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور است می‌گوید، خسربُره‌هایش که باشنده‌های ولایت دایکندی هستند طلاق خانمش را به دلیل این‌که به نماز جنازۀ خسرش شرکت نکرده بود، گرفتند.

علی رضایی که با عریضه‌اش به دروازۀ قوماندانی امنیه ولایت غور آمده‌‌است می‌گوید که به علت معیوب بودن نتوانست به جنازۀ خسرش که نزدیک به دو ماه قبل فوت شده بود شرکت کند، اما بعد از آن که برای فاتحه رفت، خسربُره‌هایش به جای سپاس‌گزاری ابتدا وی را لت‌وکوب کرده و بعد از چند شبانه روز طلاق خانمش را از وی گرفته و اولادهایش را نیز به گروگان گرفته‌اند.

وی که پنج سال در ولسوالی اشترلی ولایت دایکندی سرباز اردوی ملی بوده‌است می‌گوید که خسربُره‌هایش به همکاری یک قوماندان غیر مسئول به نام شیخ انور طلاق خانمش را گرفته‌اند.

وی می‌گوید:

"خسرم فوت کرد و چندی بعد به فاتحه رفتم، وقتی خانه خسرم بودم خسربُره‌هایم با چند نفر مسلح داخل خانه شدند و مرا گرفتند و گفتند که وقت جنازه کجا بودی و من گفتم که نرسیدم، آدم معیوب هستم و بعداً چهار شبانه روز مرا بندی کردند و بعد از لت‌وکوب طلاق خانم مرا گرفتند و اولادهایم را به گروگان گرفتند که چهارلک بیار باز اولادهایت را رها می‌کنیم و من هم آدم غریب هستم."

رضایی گفت که وی شکایت‌اش را به قوماندانی امنیه ولایت دایکندی نیز برده‌است، اما آن‌ها گفته‌اند که توان رویارویی با قوماندان شیخ انور را ندارند.

وی اکنون از حکومت می‌خواهد تا خانم و اولاد‌هایش را که دو دختر و یک پسر می‌باشند، برایش برگرداند.

وی گفت:

"خسربُره‌‌هایم به همکاری قوماندان شیخ انور این کار را کردند و من به قوماندانی مراجعه کردم باز گفتند زور ما به شیخ انور نمی‌رسد، حالا از دولت می‌خواهم تا اولادهایم را برایم برگرداند."

جناح مقابل تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده‌است.

با تلاش‌های مکرر موفق به گرفتن دیدگاه قوماندانی امنیه ولایت دایکندی نشدیم، اما شاه آغا شتاب قوماندان امنیه غور می‌گوید که تا هنوز هیچ عریضه در پیوند به این موضوع برای‌شان نرسیده و در صورت دریافت کدام شکایت اقدام خواهند کرد.

وی افزود:

"ما با ولایات همآهنگی داریم و عریضه نیامده، اگر بیاید ما شفر می‌دهیم که پولیس همان ولایت باید افراد را دستگیر کنند."

علی رضایی که از یک پا معیوب می‌باشد در ایام عسکری در ولسوالی اشترلی نامزاد و سپس برای پرداخت مهریه خانمش به کشور ایران سفر نمود و توانست تا مهریه خانمش را پرداخت و صاحب خانه و اولاد گردد.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG