لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۹

وزارت دفاع: عملیات زمستانی علیه مخالفان مسلح موفق و پُر دستآورد بوده‌است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در جریان عملیات زمستانی تلفات سنگینی به مخالفان مسلح دولت وارد شده و همچنان برخی مناطق دوباره به تصرف نیرو های دولتی درآمده است.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در جریان عملیات زمستانی تا حال برخی مناطق از وجود افراد وابسته به داعش و طالبان پاکسازی شده و همچنان برخی تهدید های جدی در برخی ولایت‌ها از بین برده شده است.

غفور احمد جاوید سخنگوی این وزارت روز سه شنبه «۱۶ دلو ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت، این عملیات که در ولایت‌های مختلف جریان دارد تا بهار سال آینده دوام خواهد کرد.

غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع
غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع

او افزود:

"خوشبختانه این عملیات بسیار موفق بوده است، به قوماندانان محلی داعش، طالبان و تروریستان تلفات سنگینی وارد شده است، قوماندانان و والیان نام‌نهاد طالبان و داعش کشته شده اند، فابریکات مواد مخدر دشمن که حامی مالی آنان است از بین برده شده اند."

آقای جاوید اضافه می‌کند، عملیات زمستانی در ولایت‌های کاپیسا، غزنی، کندهار، هرات، بلخ، جوزجان، فاریاب، میدان وردگ، ارزگان، فراه، ننگرهار، کنر و هلمند ادامه دارد.

این که در جریان این عملیات به چه تعداد از مخالفان مسلح دولت کشته و یا زخمی شده اند، آقای جاوید در مورد معلومات نداد.

وزارت دفاع می‌گوید، منطقۀ گورگوری در ولسوالی هسکه مینه از وجود اعضای گروه داعش و همچنان برخی ساحات ولسوالی‌های کوت و بتی کوت نیز از وجود طالبان پاکسازی شده است.

مسئولان این وزارت همچنان می‌گویند، در ولایت غزنی از یک زندان طالبان ۳۸ تن که در میان‌شان برخی سربازان اردوی ملی نیز شامل بودند، آزاد شده اند.

به طور عموم در فصل زمستان جنگ کاهش می‌آبد، اما در سال جاری مخالفان مسلح دولت در برخی مناطق بالای نیرو های دولتی حمله می‌کنند.

به تازه‌گی طالبان مسلح در ولایت کندز در یک حمله ۲۵ نظامی افغان را کشته و شماری دیگر شان را زخمی کرده است.

کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه هرچند عملیات زمستانی را موفق می‌خواند، اما تأکید می‌کند که برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان این عملیات باید با دقت صورت گیرد.

نواب منگل یک عضو این کمیسیون روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت:

"عملیات زمستانی مفید تمام شده و به دشمن تلفات وارد شده است، اردوی ملی افغانستان باید از حملات هوایی و عملیات کماندو که موفق ثابت شده کار بگیرد، با این کار دشمن نخواهد توانست تا پوسته‌های ثابت داشته باشد."

آقای منگل اضافه می‌کند، حکومت افغانستان با استفاده از فرصت باید عملیات زمستانی را سرعت بخشد تا مراکز اصلی دشمن از بین برود تا نگرانی که در باره امنیت نزد مردم وجود دارد، از بین برده شود.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG