لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۲

سیلاب‌های اخیر در ولسوالی‌های قرغان و قرمقول فاریاب ۱۵۰ خانه را تخریب کرده‌است


سیلاب‌های اخیر در ولسوالی‌های قرغان و قرمقول فاریاب بیش از ۱۵۰ خانه را تخریب کرده‌است.

بارنده‌گی‌های شدید اخیر در فاریاب باعث سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های قرغان و قرمقول این ولایت شده‌است.

این سیلاب‌ها خانه‌های مسکونی مردم را در قریه‌جات آلتی بولاک، قپچاق، باغبوستان، نمازگاه و برخی دیگر ساحات این ولسوالی تخریب کرده‌است.

باشنده‌گان ساحات یاد شده ادعا دارند که این سیلاب‌ها خسارات هنگفت مالی را برای آنان وارد کرده است و از مسئولین می‌خواهند تا به مشکلات‌شان به موقع رسیده‌گی کنند.

خانه‌های که در اثر جاری شدن سیلاب در فاریاب متضرر شده‌اند
خانه‌های که در اثر جاری شدن سیلاب در فاریاب متضرر شده‌اند

محمود و شمس‌الله دو تن از آنان در این مورد به رادیو آزادی گفتند:

"مردم خانه‌های شان تخریب شده و در خانه‌های همسایه شیشتیم خانه‌های ما مکمل تخریب شده و حالا هم آب‌شان را بیرون می‌کشیم اگر نه بیشتر از این هم ما را خساره‌مند می‌سازد."

"ساعت ۹ الی ۱۰ بجه شب بود، سیلاب‌ها دو برابر از سیلاب‌های سابق از جوی‌ها و دریا جوش نموده خانه‌های ما را تخریب نموده ما مردم که از اول هم اقتصاد خوب نداشتیم و حالا هم بیشتر متضرر شدیم از مسئولین می‌خواهیم هرچه زودتر برای ما کمک کنند."

از سوی هم آق محمد نوری عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید از اثر سرازیر شدن این سیلاب‌ها بر مناطق مذکور خسارات هنگفتی مالی به باشنده‌های آن محلات وارد شده و نظر به گفته وی بیشتر از ۱۵۰ منزل مسکونی مردم تخریب و بیشتر از ۵۰۰ راس مواشی آنان نیز تلف شده‌است.

او افزود:

"در پی سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر بیشتر از ۱۵۰ فامیل و بیشتر از آن که آمار شان هنوز هم برای ما می‌رسد تخریب شده است، قراریکه من با اهالی در قریه‌جات سیل زده در ارتباط هستم از این که خانه‌های شان پخته کاری نیست گلی است بیشتر متضرر شده‌اند."

منزل که در نتیجه بارنده‌گی در فاریاب تخریب شده است
منزل که در نتیجه بارنده‌گی در فاریاب تخریب شده است

در همین حال عبدالوهاب اکبری رئیس حوادث طبیعی فاریاب می‌گوید سروی و بررسی‌هایشان در ساحات سیل زده آغاز شده و کمک‌های لازم در آن‌جا برای‌شان صورت می‌گیرد.

او افزود:

"سروی ما در آن‌جا جریان دارد و موادی که قبلاً در قرمقول و قرغان و اندخوی بود برای‌شان کمک صورت می‌گیرد."

به‌گفته مردم در ولسوالی‌های قرغان و قرمقول از اثر بارنده‌گی های شدید در موسم زمستان و بهار هر از گاهی سیلاب‌ها در برخی قریه‌جات این ولسوالی‌ها جاری می‌شوند، اما این بار آنان را بیشتر متضرر ساخته است.

گزارش: اکرام کرم

XS
SM
MD
LG