لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۷

بنیاد کمک به قهرمانان: در این اوآخر میزان تلفات نیروهای امنیتی افزایش یافته است


آرشیف/ عکس جنبه تزئینی دارد
آرشیف/ عکس جنبه تزئینی دارد

بنیاد کمک به قهرمانان افغان می گوید، در این اوآخر میزان تلفات نیروهای امنیتی افغان افزایش یافته است.

افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان در این اوآخر بنیاد کمک به قهرمانان افغان را نگران ساخته است.

جاوید کوهستانی یکتن از سفیران این بنیاد روز شنبه در نشست خبری به همین مناسبت گفت، اکمال نشدن درست نیروهای امنیتی افغان در مناطق محاربوی سبب افزایش تلفات آنان شده است.

آقای کوهستانی می گوید، در جریان سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ بر نیروهای امنیتی افغان تلفات زیادی وارد شده است.

"به نیروهای امنیتی ما در مرکز ولایات کم توجهی می‌شود و حتی در برخی موارد برخورد‌های توهین آمیز صورت می گیرد که نباید به چنین چیزی اجازه داد و ما و شما در سال‌های ۹۵-۹۶-۹۷ شاهد تلفات بسیار زیاد نیروهای امنیتی بودیم و در جریان فعالیت‌های محاربوی تعرضات دشمن ،دشمن توانسته ساحات بیشتر را اشغال کند."

جاوید کوهستانی یکتن از سفیران این بنیاد
جاوید کوهستانی یکتن از سفیران این بنیاد

اما آقای کوهستانی در مورد ارقام تلفات جزئیات ارائه نکرد.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که در این اوآخر محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور نیز گفته است در جریان چهار سال گذشته ۴۵ هزار نیروی امنیتی در سراسر افغانستان کشته شده اند.

بنیاد کمک به قهرمانان افغان از حکومت می‌خواهد تا از گماشتن افراد غیر مسلکی در صفوف نیروها خود داری نموده، نیروهای امنیتی را در خطوط جنگ به گونه کامل اکمالات کرده و همچنان آنان را از مسایل شخصی و سلیقوی دور نگهدارد تا روی روحیه نیروهای امنیتی افغان تاثیر منفی بجا نگذارد.

پیش از این بار‌ها در رسانه‌ها و نشست‌های سیاسی بخاطر نرسیدن اکمالات به نیروهای امنیتی افغان در میدان‌های نبرد شکایت شده است.

در عین حال نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله تلفات نیروهای امنیتی در یک سال اخیر را پذیرفته اما می‌گوید، حالا میزان این تلفات کاهش یافته است.

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله
نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله

​او افزود:

"ما این را می پذیریم که در یک سال اخیر بدبختانه تلفات نیروهای امنیتی افغان در مقایسه به سال‌های گذشته زیاد شده اما در سه ماه اخیر این تلفات فوق العاده کم شده است، از وقتیکه عملیات‌های تعرضی و تهاجمی آنان علیه دشمنان بیشتر شده و تلفات نیروهای امنیتی هم کاهش یافته است."

اعضای بنیاد کمک به قهرمانان افغان تاکید می‌کنند که حکومت باید در زمان معین امتیازات به شمول معاشات نیروهای امنیتی افغان را پرداخته و برای هیچ کسی اجازه توهین و بی‌حرمتی به آنان را ندهد زیرا به گفته آنان، نیروهای امنیتی افغان خط سرخ برای تامین منافع ملی هستند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG