لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۷

وزارت دفاع: نیروهای هوایی بطور اوسط روزانه ۱۲ عملیات انجام می‌دهند


غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در این اواخر عملیات‌های هوایی در برابر مخالفان مسلح بیشتر شده که در نتیجه آن بیشترین رهبران و قوماندان محلی آنان هدف قرار گرفته‌است.

غفور احمد جاوید سخنگوی این وزارت روز شنبه به رادیو آزادی گفت که روزانه بگونه اوسط ۱۲ عملیات هوایی از سوی نیرو‌های هوایی کشور انجام می‌شود.

وی گفت:

"در این عملیات‌ها بیشتر اعضای رهبری طالبان، پناهگاه‌های‌شان و منابع مالی‌شان از جمله فابریکه‌های تولید مواد مخدر هدف قرار گرفته و بگونه اوسط هر روز ۱۲ عملیات هوایی از سوی نیرو‌های ما صورت می گیرد."

آقای جاوید می‌افزاید که این عملیات‌ها در ولایت‌های ننگرهار، کنر، غزنی، میدان وردک، فراه ،کندهار، هلمند، هرات، بادغیس و فاریاب انجام می‌یابد.

اما این‌که در نتیجه این عملیات‌ها به چه تعداد برای مخالفین مسلح تلفات وارد شده‌است، آقای جاوید در باره آن معلومات دقیق ارائه نکرد.

گفتنی است که اخیراً در نتیجه یک حمله هوایی در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی رفیع الله یکی از قوماندان مشهور طالبان مسلح همراه با شش تن از افرادش کشته شدند.

براساس گزارش‌ها، در نتیجه عملیات‌های هوایی برخی اوقات به ملکی‌ها نیز تلفات وارد شده‌است.

کابل خان تدبیر کارشناس افغان
کابل خان تدبیر کارشناس افغان

وی گفت:

"جنگ جاری در افغانستان چریکی است، دشمن در مناطق دور دست خود را پنهان کرده‌است، در آن محلات عملیات‌های هوایی می‌تواند دشمن را دقیق هدف قرار بدهد، در شرایط فعلی عملیات‌های هوایی مفید و ارزان تمام می‌شود."

از سوی هم وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، این عملیات‌ها در هماهنگی با نیرو های خارجی انجام می‌شود، اما مدیریت آن در دست افغان هاست زیرا به گفته این وزارت تا از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان جلوگیری شود.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG