لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۰

قصر سفید پلان‌اش را در مورد حفظ شماری از نیروهای امریکایی در سوریه روشن ساخت


آرشیف/ نمای قصر سفید
آرشیف/ نمای قصر سفید

قصر سفید، پلان‌اش را در مورد حفظ شماری از نیروهای امریکایی در سوریه روشن ساخت و گفت که چهارصد سرباز ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند.

یک مقام قصر سفید دیروز جمعه شمار تجدید نظر شده نظامیان امریکایی را که در شمال سوریه باقی خواهند ماند تائید کرد.

به گفته قصر سفید، چهارصد سرباز ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند.

پیش ازین سارا سندرز سخنگوی قصر سفید به روز پنجشنبه گفته بود، یک گروه حدود دوصد نفری از نیرو های به گفته او "حافظ صلح" در سوریه باقی خواهد ماند.

قوای دیموکراتیک سوریه به رهبری کُردها در سوریه که از حمایت امریکا برخوردار اند، تصمیم امریکا را مبنی بر حفظ پرسونل نظامی‌اش در شمال سوریه ستوده و آن را یک نشانه مثبت خوانده اند.

این نیروها گفته اند که این تصمیم ایالات متحده شاید دیگر اعضای ائتلاف به رهبری امریکا را ترغیب کند که قوای شان را در سوریه حفظ کنند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا به روز جمعه ۲۲ ماه فبروری این را رد کرد که تصمیم اش در زمینه نگهداشتن نیروها در سوریه بیانگر این است که از وعده خود مبنی بر بیرون کردن قوای امریکایی از سوریه دست کشیده است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

آقای ترمپ در قصر سفید گفت، تغییر جهت نمی دهد و افزود که تعداد نیرو های امریکایی که در سوریه باقی می‌مانند یک شمار خیلی اندک است.

دونالد ترمپ در ماه دسمبر پارسال اعلام کرد که تمام دو هزار تن از نیروهای امریکایی را از سوریه بیرون می کند و گفت که گروه موسوم به دولت اسلامی شکست خورده است و دیگر به نیرو های ایالات متحده در سوریه نیاز نیست.

رئیس جمهور ترمپ با این اعلام‌اش، قانونگذاران امریکایی و متحدین بین المللی امریکا را متعجب ساخت.

جمهوریخواهان و دیموکرات‌ها و شماری از مقام‌های خارجی از دونالد ترمپ انتقاد کردند و پلان خروج نیروهای امریکایی را از سوریه یک پلان عجولانه خواندند.

ترکیه جنگجویان کرد در سوریه را متهم می کند که با جدایی طلبان کردی که در ترکیه فعالیت می کنند ارتباط دارند.

روسیه و ایران در جنگ داخلی هفت ساله سوریه از حکومت بشارالاسد رئیس جمهور این کشور پشتیبانی می کنند.

ایالات متحده امریکا و ترکیه از نیرو های مختلف ضد حکومت سوریه حمایت می نمایند.

XS
SM
MD
LG