لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۴

پولیس کندز: در سال جاری بیش از ۴۰۰ تن بازداشت شده‌اند


آرشیف، دستگیری چندین تن به اتهام جرایم جنایی از سوی پولیس کندز
آرشیف، دستگیری چندین تن به اتهام جرایم جنایی از سوی پولیس کندز

مسئولان قوماندانی امنیه کندز می‌گویند که پرسونل ادارا‌ه‌های جنایی و استخباراتی این قوماندانی طی ۱۱ ماه سال روان بیش از ۴۰۰ تن را در پیوند به قضایای سرقت، تهدید، مجروحیت، قتل، اختطاف و ترور از ساحات مختلف ولایت یاد شده بازداشت نموده‌اند.

انعام‌الدین رحمانی سخنگوی پولیس کندز در صحبت با رادیو آزادی گفت که در یک اقدام تازه آنان ۷ تن را به اتهام قتل و اختطاف در این ولایت بازداشت کرده‌اند.

انعام‌الدین رحمانی سخنگوی پولیس کندز
انعام‌الدین رحمانی سخنگوی پولیس کندز

وی می‌گوید:

"پولیس کندز روز گذشته سه تن را به اتهام اختطاف یک پسر ۱۳ ساله از ولایت کابل در کندز بازداشت و جوان اختطاف شده را دوباره به فامیل‌اش تسلیم دادند و هم‌چنین ۴ تنِ دیگر را در پیوند به قتل حاجی ذبیح یک‌تنِ از دکان‌داران شهر کندز بازداشت نمودند و هم‌اکنون تحت بازپرسی‌های ابتدایی پولیس قرار دارند و بعداً به نهادهای عدلی و قضایی سپُرده خواهند شد."

آقای رحمانی گفت که دوسیه‌های نسبتی افراد بازداشت شده پس از طی مراحل قانونی رسماً محول ارگان‌های عدلی و قضایی گردیده‌اند.

با این‌حال شماری از باشنده‌گان کندز از کار و فعالیت پولیس این ولایت ابراز خرسندی می‌کنند، آنان هم‌چنان از ارگان‎های عدلی و قضایی می‌خواهند تا در برابر مجرمین بازداشت شده برخورد جدی کنند.

حکیم حساس، محمد عثمان راسخ و عبدالعزیز عزیزی سه تن از باشنده‌گان کندز در رابطه به رادیو آزادی چنین گفتند:

"پولیس جرایم جنایی در این اواخر کارکرد‎های خوبی داشتند که ما از ایشان سپاس‌گزاری می‌کنیم، به امید کارکردهای بیشتر شان هستیم."

"در این اواخر قسمی‎که ما می‌بینیم فعالیت‎های مؤثری در عرصه تأمین امنیت در ولایت کندز انجام داده‎ اند، کسانی‎که می‎خواستند چیزهای مختلف را به‌خاطر انجام دادن جرایم مختلف در کندز انتقال بدهند آن‎ها را دستگیر کردند و یک کار بسیار نیک به‌خاطر تأمین امنیت در کندز انجام دادند و ما از ایشان خوشحال هستیم."

"این افراد باید به ارگان‏‌های عدلی و قضایی سپرده شوند و ارگان‌‏های عدلی و قضایی هم در این زمینه جدیت به‌خرج بدهند تا این‌که مردم ما در آینده شاهد اختطاف، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قتل و ترور و این موضوعات نباشند."

این در حالی است که چندی پیش ساکنان این ولایت از افزایش قضایای مختلف جرایم جنایی در داخل شهر کندز ابراز نگرانی کرده بودند.

اما مسئولان پولیس ولایت یاد شده به اهالی کندز اطمینان می‌دهند که در خصوص تأمین امنیت سر و مال مردم از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نمی‌کنند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG