لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۳

سربازان افغان: پیام ما برای مخالفین صلح است و اگر نه آماده جنگ هستیم


سربازان افغان در بلخ
سربازان افغان در بلخ

نهم ماه حوت در افغانستان به نام روز ملی سرباز یاد می‌شود، به همین مناسبت مقامات ملکی و نظامی بلخ از این روز در مقر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان تجلیل کردند.

محمد اسحاق رهگذر والی بلخ در جریان سخنرانی‌اش به مناسب همین روز از سرفشانی و جان بازی‌های قوت‌های امنیتی برای حفاظت از وطن و مردم کشور شان سپاس‌گزاری کرده، گفت که باید در برابر دشمنان افغانستان مقاوم‌تر از گذشته جنگید.

والی بلخ خطاب به سربازان قول اردوی شاهین گفت:

"از قربانی‌های نیروهای امنیتی خود قدر دانی می‌کنیم، به اطمینان می‌گویم که همه مردم بلخ و افراد ملکی در کنار شما ایستاده اند و هرگز شما را، خون‌ریزی و قربانی‌های تان را فراموش نمی‌کنند، ما در برابر دشمن با شما می‌ایستم."

جنرال ولی محمد احمدزی قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مراسم گرامیداشت از روز سرباز در بلخ به مردم وعده سپرد که برای دشمنان افغانستان و تروریستان اجازه نخواهند داد، تا دست به اعمال تخریبی زده، وحشت و دهشت را ایجاد کنند.

آقای احمدزی افزود:

"به مردم شریف خود، به رهبری دولت خود این وعده را می‌دهیم تا آخرین قطره خون خود از مردم، وطن و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنیم."

در مراسمی که به منظور تجلیل از روز سرباز در قول اردوی شاهین برگزار، اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی و فرهنگیان نیز اشتراک داشتند.

عساکر اردوی ملی در بلخ می‌گویند که به پاس همین روز مردم متحد شده و برای اتفاق و اتحاد ملی در کشور بی‌اندیشند.

آرشیف/ نیروهای افغان هنگام علمیات در بلخ
آرشیف/ نیروهای افغان هنگام علمیات در بلخ

دو تن از این نیروها چنین گفتند:

"نام من نثار احمد است، از ولایت کنر هستم، پیام من برای مردم اینست که به‌خاطر همین روز اتحاد کنند و اتفاق شوند تا وطن ما آباد و سربلند باشد. برای مخالفین هم پیام من صلح است و اگر نه آماده جنگیم آنان بیایند صلح کنند."

"دوم بریدمن نگین هستم، از مردم خود خوشحال هستیم و از جوانان (دختران) می‌خواهم همانند ما به صفوف نیروهای امنیتی بپیوندند و به وطن خود خدمت کنند، اردوی ملی افغانستان جای مصون برای زنان است."

از نهم حوت یا روز سرباز در نقاط مختلف کشور در حالی تجلیل می‌شود که از یک‌سو با فرا رسیدن فصل بهار جنگ این نیروها با مخالفین شدت پیدا می‌کند و از سوی هم تلاش برای گفتگو های صلح با طالبان از سوی حکومت جریان دارد.

این که از روز سرباز سال آینده در چه فضای تجلیل خواهد شد؟ گذر زمان پاسخ خواهد گفت.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG