لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۱

والی جوزجان: مشکلات امنیتی مانع تطبیق پروژه‌های انکشافی شده‌است


لطف‌الله عزیزی والی جوزجان
لطف‌الله عزیزی والی جوزجان

مقامات محلی جوزجان یکی از مشکلات فرا راه تطبیق پروژه‌های انکشافی را در برخی ولسوالی‌های این ولایت موجودیت مشکلات امنیتی عنوان می‌کنند.

لطف‌الله عزیزی والی جوزجان روز دوشنبه ۱۳ حوت ۱۳۹۷ در یک نشستی که با شوراهای انکشافی جوزجان قرارداد امضا می‌کرد گفت، برای نخستین بار ۲۳ پروژۀ بازسازی از طرف ادارۀ حوزه دریایی در ولایت جوزجان تطبیق می‌شود.

والی جوزجان می‌گوید که این پروژه‌ها به ارزش ۴۶ میلیون افغانی از سوی وزارت انرژی و آب در ولایت جوزجان منظور گردیده و با تطبیق آن‌ها زمینۀ کار برای ۱۱۰۰ تن مساعد می‌شود.

والی جوزجان افزود:

"این پروژه‌ها بیشتر به ضرورت‌های مردم و خود مردم بوده‌است که به اساس پیشنهاد شوراهای انکشافی و بر اساس تلاش‌های حوزه دریایی، مقام ولایت و به همکاری ریاست اقتصاد جوزجان منظور شده که دو بخش دارد، یکی این‌که در شرایط بسیار حساس از یک‌سو خشک‌سالی مردم ما را تهدید می‌کند و از سوی دیگر مشکلات امنیتی مانع پیشرفت بازسازی در این ولایت می‌شود."

والی جوزجان در این نشست علاوه کرد که قرار است ۱۴ پروژۀ اعمار دیوار استنادی در ولسوالی قرقین، دو پروژه در ولسوالی خمآب، چهار پروژه در ولسوالی فیض‌آباد، یک پروژه در ولسوالی خواجه دوکوه و دو پروژۀ دیگر در شهر شبرغان مورد تطبیق قرار گیرد.

در همین حال محمد الله رئیس شورای انکشافی ولسوالی قرقین گفت که این پروژه‌ها در قسمت جلوگیری از تخریبات دریای آمو مؤثر واقع خواهد شد.

وی گفت:

"در اصل این پروژه‌ها به‌خاطر جلوگیری از تخریبات دریای آمو منظور شده است. از این لحاظ برای مردم بسیار مفید است. بسیاری از باشنده‌گان قرقین و خمآب همه ساله در نتیجۀ آب خیزی‌های دریای آمو خانه و زمین‌های شان را از دست می‌دهند. امیدوار هستیم که با تطبیق این پروژه به‌خاطر جلوگیری از تخریبات دریا مؤثر واقع شود."

پیش از این شماری از باشنده‌گان ولایت جوزجان از عدم تطبیق پروژه‌های زیربنایی شکایت داشتند.

باشنده‌گان جوزجان حکومت را به بی‌توجهی در این راستا متهم می‌کردند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG