لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۱

"نیویارک تایمز" به حمله اخیر بر یک شرکت ساختمانی در ننگرهار تمرکز کرده‌است


مربوطات رویداد دیروز در ننگرهار
مربوطات رویداد دیروز در ننگرهار
  • روزنامه نیویارک تایمز به حمله روز چهارشنبه بر یک شرکت ساختمانی در ولایت ننگرهار تمرکز کرده است.

در این رویداد که در آن پنج حمله کننده دخیل بودند، ۱۶ کارمند یک شرکت ساختمانی کشته و نه تن دیگر‌ شان زخمی شدند.

درگیری برای نزدیک به شش ساعت ادامه یافت.

به نوشته نیویارک تایمز، شرکت "E.B.E" در نزدیکی میدان هوایی جلال‌آباد که نیروهای افغان و امریکایی در آنجا مستقر اند، موقعیت دارد.

در ادامه آمده است در حالی که هیئت طالبان با نمایندۀ امریکا در قطر مشغول گفتگو است، این گروه دست داشتن در حملۀ چهارشنبه در ولسوالی بهسود ننگرهار را رد کرده است.

به نوشته نیویارک تایمز، گروه داعش در ننگرهار حضور فعال دارد و چندین حمله را در این ولایت انجام داده است.

  • روزنامه بریتانیایی گاردین به سیلاب‌های اخیر در افغانستان و تلفات و خساره‌های ناشی از آن توجه کرده است.

به نوشته روزنامه، در هفت سال اخیر، افغانستان بدترین سیلاب‌ها را در چند روز گذشته تجربه کرد.

در ادامه آمده که به دنبال خشک‌سالی، سیلاب‌های اخیر به هزاران خانه صدمه رسانده و سازمان ملل‌متحد بنابر نبود حمایت مالی دچار هراس شده است.

گاردین می‌افزاید کسانی که به‌خاطر خشک‌سالی خانه‌های شان را در تابستان ترک کرده بودند، برای دومین بار آواره شده اند، این بار در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها.

روزنامه به نقل از توبی لَنزر هماهنگ کنندۀ کمک‌های بشری سازمان ملل‌متحد نوشته که کمیسیون اروپا را به‌خاطر عدم رسیده‌گی‌اش به این بحران در افغانستان مورد انتقاد قرار داده است.

آقای لَنزر گفته که بیش از ۱۳ میلیون تن در افغانستان مصونیت غذایی ندارند و ۳،۶ میلیون تن دیگر یک گام تا قحطی فاصله دارند.

معاون نمایندۀ سازمان ملل‌متحد برای افغانستان همچنان می‌گوید، این سازمان خواهان کمک‌ها به ارزش ۶۱۲ میلیون دالر برای افغانستان شده بود، اما تا اخیر ماه فبروری فقط سه درصد این کمک‌ها را دریافت کرده است.

روزنامۀ گاردین همچنان در مورد آسیب‌های ناشی از بارنده‌گی و سیلاب‌های اخیر نوشته که ولایت‌های کندهار، هرات و فراه بیشترین صدمه‌ها را در این مدت متحمل شده اند.

به نقل از روزنامه، پارسال مهم‌ترین کمک کننده‌های بشری در افغانستان، ایالات متحده امریکا، بریتانیا و کمیسیون اروپا بودند، اما امسال کمک‌های کافی برای افغانستان تعهد نشده است.

با وارد شدن تلفات و آسیب‌ها در جریان بارنده‌گی و سیلاب‌های اخیر در افغانستان، ادارۀ هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل‌متحد انتظار دارد که تمویل کننده‌ها به صورت فوری کمک‌های شان را اعلام کنند تا در نتیجه از گسترش فاجعه و بحران جلوگیری شود.

XS
SM
MD
LG