لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۷

جوزف ووتل: جنگ علیه داعش در سوریه خیلی دور از پایان آن است


جنرال جوزف ووتل
جنرال جوزف ووتل

جنرال جوزف ووتل فرمانده قوماندانی مرکزی امریکا می‌گوید جنگ علیه داعش خیلی دور از پایان آن است.

این اظهارات با وجود آن صورت گرفته که جنگجویان داعش قسمت‌های زیاد از آخرین مناطق در دست داشته شانرا در شرق سوریه از دست داده‌اند.

حملات شدید تهاجمی نیروهای به حمایت امریکا در قریه باغوز در شرق سوریه منتج به ویرانی‌های زیاد و دشورای‌های بی شمار شده‌است، مردم محل از منطقه در حال فرار اند و زنان و اطفال در وضعیت رقتبار در حال ترک منطقه اند.

آرشیف، شماری از جنگجویان داعش در سوریه
آرشیف، شماری از جنگجویان داعش در سوریه

جنرال ووتل هشدار داد اکثر کسانی‌که از این منطقه خارج می‌شوند تندرو شده‌اند. وی خواهان تهاجم دقیق و هوشیارانه علیه این گروه شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه قبل از آن که آخرین بقایای داعش را در شرق سوریه هدف قرار دهند منتظر اند تا مردم محل این منطقه را ترک کنند.

گفته می‌شود بیش از ۷ هزار نفر در سه روز گذشته این منطقه را ترک کرده‌اند که اکثر آن‌ها زنان و اطفال اند.

ولی جنرال جوزف ووتل دیروز به کانگرس امریکا گفت با وجودیکه داعش محلات تحت اداره اش را از دست داده‌است این گروه آماده برگشت است.

او گفت کاهش فزیکی مناطق داعش یک دستآورد نظامی است ولی جنگ علیه این گروه خیلی دور از پایان آن است و مأموریت ما مثل گذشته ادامه دارد.

فرمانده قوماندانی مرکزی امریکا افزود، در جمع کسانی‌که محل را ترک می‌کنند جنگجویان نیز شامل اند و ما نیاز به تهاجم هوشیارانه علیه این گروه داریم.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در ماه دسمبر سال گذشته زمانی متحدین اش را متحیر ساخت که اعلان کرد تمام دو هزار عسکرش را از سوریه خارج می‌سازد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

قصر سفید بعداً گفت تنها دو صد نیروی محافظ صلح اش را در شمال سوریه نگهمیدارد.

اعضای اداره ترمپ به شمول وزیر دفاع مکرراً هشدار داده‌اند که با عدم حضور قوای امریکایی، تندروان داعش در سوریه ظرف چند ماه دوباره منسجم خواهند شد.

قابل ذکر است که از جمله ۵۸ هزار تن که از ماه دسمبر به این طرف آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را ترک کرده‌اند ده درصد آن‌ها جنگجویان داعش بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG