لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۴

دوستم: اگر فرصت برایم بدهند طالبان را ظرف ۶ ماه در شمال ریشه‌کن می‌کنم


آرشیف، عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان
آرشیف، عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بعد از گذشت بیشتر از دو سال ناوقت شب گذشته وارد شهر شبرغان "زادگاه اش" شد.

تعدادی از هواداران آقای دوستم در پارک شهدای شهر شبرغان تجمع کرده بخاطر استقبال از وی با حمل عکس‌های وی و بیرق سه رنگ جنبش ملی از صبح تا شام به پا ایستاده انتظار آمدن او را داشتند.

اما کاروان جنرال دوستم در امتداد شاهراه شبرغان- مزار در مناطق شرشره، تیمورک، گرجک و سه راهی ولسوالی آقچه جوزجان هدف حمله مخالفین مسلح قرار گرفت.

آقای دوستم که بعد از یک ساعت نبرد با مخالفین ناوقت شام گذشته وارد شهر شبرغان شد طی یک سخنرانی کوتاه به رسانه گفت که در کمین طالبان برای او آسیبی نرسیده اما یک محافظ اش را از دست داده و دو تن دیگر از محافظان اش زخمی شده‌اند.

از تلفات مخالفین مسلح تا هنوز در این باره گزارش نشده‌ و هم‌چنان مسئولیت حمله بالای کاروان موترهای عبدالرشید دوستم را تا هنوز کدام گروهی بعهده نگرفته‌است.

آقای دوستم در سخنانش افزود، اگر فرصت برایش داده شود طالبان را در شش ماه در شمال ریشه کن می‌کند.

وی گفت:

"هدف سفر ما این است تا بتوانیم شمال و شمال شرق کشور را امن بسازیم، در انتخابات شرکت کنیم به آسیب دیدگان جنگ و سیلاب زده‌ها کمک نمائیم."

حامیان عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان برای استقبال از وی در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان صف بسته اند. ۳۰ مارچ ۲۰۱۹
حامیان عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان برای استقبال از وی در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان صف بسته اند. ۳۰ مارچ ۲۰۱۹

در همایش استقبال از ورود جنرال دوستم به شهر شبرغان در کنار صدها هواداران حزب جنبش تنها لطف الله عزیزی والی جوزجان، مولوی عبدالحی حیات عضو شورای ولایتی و پیغمبرقل خرم رئیس امنیت این ولایت و تنی چند از رؤسای دوایر دولتی حضور یافته بودند.

درین همایش حضور بزرگان قوم ترکمن، عرب و پشتون کمتر به مشاهده میرسید.

گزارش عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG