لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۴

نشر یک فلم در مورد زنده‌گی صدراعظم هند تا ختم انتخابات این کشور ممنوع شد


آرشیف، نریندرا مودی صدراعظم هند در مراسم تجلیل از روز استقلال هند. August 15, 2018
آرشیف، نریندرا مودی صدراعظم هند در مراسم تجلیل از روز استقلال هند. August 15, 2018

کمیسیون انتخابات هند، نشر یک فلم ساخته شده در مورد زنده‌گی نریندرا مودی صدراعظم این کشور را قبل از تدویر انتخابات مانع شده، گفته است که نشر این فلم الی ختم انتخابات در هند ممنوع است.

این تصمیم بعد از شکایاتی اتخاذ شد که در آن‌ها گفته شده بود، این فلم مزیت و برتری غیر عادلانه را به حزب بهارتیا جنتا خواهد داد.

حزب راست‌گرای بهارتیا جنتا نریندرا مودی که در انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی به طور چشمگیر بر حزب اپوزیسیون کانگرس هند برنده شده‌است، می‌خواهد برای دور دوم برنده شود.

انتخابات پارلمانی هند از ۱۱ اپریل، الی ۱۹ ماه می سال جاری میلادی ادامه می‌یابد و کمیسیون انتخابات، نشر این فلم در مورد زنده‌گی نریندرا مودی را الی تاریح ۱۹ ماه می ممنوع ساخته است.

بر اساس قانون انتخابات هند، نشر هر گونه موادی که مواد کمپاین انتخاباتی پنداشته شود، ممنوع است.

این مواد اعلانات، فلم‌ها، حتی نشر مواد از طریق شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود، مگر آن که قبلاً تأیید کمیسیون انتخابات هند گرفته شده باشد.

پوستر انتخاباتی در یک دکان در شهر ممبی هند, March 12, 2019
پوستر انتخاباتی در یک دکان در شهر ممبی هند, March 12, 2019

کمیسیون انتخابات هند، بزرگترین انتخابات دموکراتیک را در جهان سازماندهی می‌کند و حدود ۹۰۰ میلیون تن افراد واجد شرایط رأی‌دهی برای نامزدانی رأی می‌دهند که برای احراز ۵۴۳ کرسی پارلمان هند با هم رقابت می‌کنند.

به‌گفته کمیسیون انتخابات هند، در انتخابات امسال تعداد افراد واجد شرایط رأی‌دهی حدود ۸۴ میلیون افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می‌دهد.

کمیسیون انتخابات هند می‌گوید، نشر فلم در مورد زنده‌گی نریندرا مودی توانایی باالقوه تغییر سطح مبارزات را در جریان انتخابات دارد.

حزب کانگرس هند روی تبلیغاتی بودن این فلم و ممانعت از نشر آن در این مقطع زمانی پافشاری کرده گفته بود که این مبارزه حقوقی را به ستره محکمه آن کشور خواهد کشانید.

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، در این فلم جریان سعود بر اریکه قدرت نریندرا مودی رهبر ملی‌گرای هند از زمانی تصویر شده‌است که وی در یک ایستگاه خط ریل چای می‌فروخت.

انتخابات هند در هفت مرحله صورت می‌گیرد و شمارش نهایی آرا به تاریخ ۲۳ ماه می صورت خواهد گرفت و در همان روز اعلان می‌شود.

برای تدویر انتخابات تدابیر شدید امنیتی در سرتاسر هند گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG