لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۰

ولسوال سانچارک: پوسته‌های مهم به دست طالبان سقوط کرده‌اند


نیرهای افغان در جریان عملیات نظامی در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل. March 03 2019
نیرهای افغان در جریان عملیات نظامی در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل. March 03 2019

شهر تُگزار مرکز ولسوالی سانچارک ولایت سرپل هم‌اکنون در تیر رس سلاح‌های خفیف شورشیان طالبان قرار دارد.

نقیب‌الله دقیق ولسوال سانچارک صبح روز پنج‌شنبه «۲۲ حمل ۱۳۹۸» که از خط اول نبرد با رادیو آزادی صحبت می‌کرد گفت، پوسته‌های مهم امنیتی به علت کمبود نیروهای امنیتی به دست طالبان سقوط کرده و به نیروهای خیزش مردمی نیز تلفات وارد شده‌است.

آقای دقیق می‌گوید در ولسوالی سانچارک هیچ نیروی اردوی ملی موجود نیست.

وی گفت، خط نبرد در حومه‌های شهر تُگزار رسیده و مرمی مخالفین در داخل شهر اصابت می‌کند.

آقای دقیق می‌افزاید:

"من فعلاً در خط اول قرار دارم، همین حالا که دو تانک زرهی از مرکز سرپل برای ما کمکی آمده در ساحه جنگ نمی‌رود و بهانه می‌کند که ما تیل نداریم و فردا پس می‌رویم. ما به یک تولی اردوی ملی ضرورت داریم که در سانچارک مستقر شود و این یک یا دو تانک که آمده کفایت نمی‌کند."

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که شب گذشته نیروهای تازه نفس به ولسوالی سانچارک فرستاده شده و هیچ مشکل امنیتی در آن‌جا وجود ندارد.

محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفت که آن‎ها به‌خاطر بازپس‌گیری مناطق از دست رفته نیروهای بیشتر به محل فرستاده اند.

آرشیف، نیروهای افغان در جریان نبرد با مخالفین مسلح در شمال افغانستان
آرشیف، نیروهای افغان در جریان نبرد با مخالفین مسلح در شمال افغانستان

وی می‌گوید:

"نیروی بیشتر متشکل از اردو، امنیت ملی و پولیس ملی به آنجا رفته و یک واحد بزرگ را تشکیل داده اند، وضعیت تحت کنترول نیروهای امنیتی است، نیروهای هوایی حمایت قاطع هم از طریق فضا حمایت می‌کنند، کدام مشکل پیش نخواهد شد."

در همین حال محمد عالم یک تن از باشنده‌گان ولسوالی گوسفندی سرپل می‌گوید که شب گذشته طالبان مسلح بالای قریه شیکیار این ولسوالی حمله کردند، اما تا هنوز از تلفات این درگیری گزارش نشده‌است.

وی گفت:

"فعلاً جنگ جریان دارد تا که قوت‌های هوایی به نیروهای زمینی کمک نکند هیچ کاری از دست این نیروها نمی‌آید، تعداد طالبان بسیار زیاد است. از یک‌سو جنگ، درگیری و از سوی دیگر بی‌کاری مردم را بسیار نگران ساخته است."

اعضای شورای ولایتی سرپل نیز می‌گویند، به دلیل بی‌توجهی حکومت و نرسیدن نیروهای کمکی، طالبان به سمت مرکز تُگزار پیشروی دارند اگر کمک عاجل صورت نگیرد ولسوالی سانچارک بزودی سقوط می‌کند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG