لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۹

ترمپ تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی روسیه با کمپاین انتخابی‌اش را تقبیح کرد


آرشیف/ دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا بعد از بازگشت از سرحدات مکسیکو در واشنگتن/ Source: Carlos Barria (Reuters)
آرشیف/ دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا بعد از بازگشت از سرحدات مکسیکو در واشنگتن/ Source: Carlos Barria (Reuters)

رئیس جمهور امریکا دونالد ترمپ تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی روسیه با کمپاین انتخابی‌اش را تقبیح کرده و آن‌را به مثابه یک تلاش برای سرنگون ساختن وی از قدرت خوانده‌است.

رئیس جمهور امریکا دونالد ترمپ تحقیقات را در مورد ارتباط احتمالی تیم مبارزات انتخاباتی‌اش با روسیه بر ضد ریاست جمهوری خود یک تلاش کودتا خوانده و لوی سارنوال وی فکر می‌کند که ادارات استخباراتی امریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ جاسوسی ترمپ را کرده‌اند.

آقای ترمپ روز چهارشنبه در قصر سفید گفت تحقیقات در مورد تیم انتخاباتی وی یک تلاش کودتا برای برکناری رئیس جمهور به شمار می‌رود.

او همچنان افزود چیزی که آن‌ها کردند خیانت است و برخلاف قانون اساسی امریکا می‌باشد.

رئیس جمهور ترمپ در این رابطه انگشت اتهام را به سمت کدام ارگان و یا فرد مشخص نگرفت.

از سوی دیگر ویلیام بار لوی سارنوال امریکا دیروز چهارشنبه در کانگرس اظهار داشت در مورد مسئله که وی آن را عملیات جاسوسی بر ضد کمپاین رئیس جمهور ترمپ می‌شمارد، تحقیقات خواهد کرد.

آرشیف/ ویلیم بار لوی سارنوال امریکا در نشست خبری بتاریخ 10 اپریل در واشنگتن/ Source: Mandel Ngan (AFP)
آرشیف/ ویلیم بار لوی سارنوال امریکا در نشست خبری بتاریخ 10 اپریل در واشنگتن/ Source: Mandel Ngan (AFP)

​ویلیام بار به کمیته تدارکات مجلس سنای کانگرس امریکا در پاسخ به یک سؤال اظهار داشت، فکر می‌کند که جاسوسی صورت گرفته است.

چوک شومر رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا اظهارات ویلیام بار را رد کرده و و گفت لوی سارنوال باید شواهدی را برای اثبات این ادعاهایش ارائه نماید، در غیر آن باید سخنان خود را اصلاح کند.

شومر در یک پیغامی در تویتر خود نوشته است لوی څارنوال بار قبول کرده است که در رابطه با ادعای جاسوسی بر ضد کمپاین رئیس جمهور ترمپ کدام سندی ندارد.

او باید شواهد مشخص را نشان بدهد که ادعای وی را ثابت کند در غیر آن سخنان خود را پس بگیرد.

سناتور شومر همچنان لوی سارنوال را متهم ساخت که از تیوری توطئه استفاده کرده است.

رابرت مولر بعد از آن که مفتش خاص نتایج تحقیقات خود را در مورد ادعا‌های نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ۲۲ مارچ ارائه کرد، این دومین بار است که لوی سارنوال ویلیام بار به کمیته تدارکات مجلس سنای امریکا حاضر می‌شود و به سؤال‌های سناتوران پاسخ می‌گوید.

XS
SM
MD
LG