لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۶

سیلاب‌ها در پاکستان جان ۵۰ تن را گرفت


آرشیف، سیلاب در کراچی پاکستان. August 31 2017
آرشیف، سیلاب در کراچی پاکستان. August 31 2017

مقامات پاکستانی صبح امروز چهارشنبه گفتند که باران‌های شدید سبب سرازیر شدن سیلاب‌ها در این کشور شده که در نتیجه آن خانه‌ها تخریب و زمین‌های زراعتی از بین رفته و حداقل ۵۰ نفر کشته شده‌اند.

این سیلاب‌ها تمام کشورهای جنوب آسیا را فرا گرفته‌است.

ریما زبیری سخنگوی اداره مبارزه با حوادث طبیعی پاکستان گفت، اکثریت تلفات در مناطق کوهستانی رخ‌داده که آب با سرعت زیاد در آنجا‌ها حرکت می‌کند.

در حدود ۱۵۰ نفر در این سیلاب‌ها در پاکستان زخمی شده‌اند.

ایالت شمال غربی "خیبر پشتونخوا" و ایالت جنوب غربی "بلوچستان" شاهد بدترین سیلاب‌ها می‌باشند و به‌گفته زبیری سیلاب‌ها در چندین شهر این ایالت‌ها سرازیر شده‌اند.

محمد یونس یک کارمند اداره محلی نجات گفته است، ادارات نظامی و نجات تلاش دارند مردم را از قریه‌هایی‌که در بلوچستان با آب محاصره شده‌اند، نجات دهند.

در ایالت پنجاب که سبد نان پاکستان حساب می‌شود، حاصل غله در صدها هکتار زمین از بین رفته و زمین‌های زراعتی تخریب شده‌اند.

هارون رشید یک مقام محلی پولیس گفته است در منطقه دره غازی خان صدها قریه‌ها تخلیه شده‌اند و در این‌‍جا سیلاب‌ها سبب لغزش زمین هم شده‌است.

آرشیف، فواد چوهدری وزیر اطلاعات پاکستان
آرشیف، فواد چوهدری وزیر اطلاعات پاکستان

فواد چوهدری وزیر اطلاعات پاکستان می‌گوید، ادارات نظامی و نجات در حال آماده باش قرار دارند، زیرا انتظار می‌رود که باران ادامه پیدا کند.

سیلاب‌ها و باران‌های شدید در جنوب آسیا عموماً در ماه جولای آغاز شده و تا اخیر اگست ادامه پیدا می‌کند که باران‌های موسمی یاد می‌شوند.

متخصصین می‌گویند که پیش آمدن فصل باران‌های موسمی به گرم شدن اقلیم زمین ارتباط می‌گیرد.

در پاکستان سالانه صدها نفر به‌خاطر سیلاب و حوادث مربوط به اقلیم جان خود را از دست می‌دهند.

متخصصین به این باور اند که یکی از دلایل فلاکت‌های اقلیمی در پاکستان همجواری آن با چین می‌باشد که یک کشور سر تا پا صناعتی است.

XS
SM
MD
LG