لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۶

عطاءالله ویسا هزینۀ عروسی‌اش را به یکی از مراکز پرورش اطفال یتیم سپرد


عطاءالله ویسا از فعالان مدنی که بیشتر در بخش معارف فعالیت دارد.
عطاءالله ویسا از فعالان مدنی که بیشتر در بخش معارف فعالیت دارد.

عطاءالله ویسا جوانی که همواره کودکان را در بخش معارف یاری رسانیده است، این بار در یک اقدام بی‌سابقه هزینۀ عروسی‌اش را به یکی از مراکز پرورش اطفال یتیم بخشید.

مراسم عروسی آقای ویسا هفته گذشته در کندهار برگزار شد، اما وی می‌گوید که در این مراسم تعداد محدود زنان اشتراک کرده بودند و پولی را که برای صرف غذای صدها اشتراک کنندۀ عروسی‌اش اختصاص داده بود به مرکز پرورش اطفال یتیم "اسرا" سپرد.

آقای ویسا روز پنج‌شنبه «۲۹ حمل ۱۳۹۸» در این باره به خبرنگاران در کابل گفت:

"من برای مصارف غذا در عروسی خود ۲۴۰ هزار افغانی را اختصاص داده بودم، این پول را به مرکز پرورش ایتام اسرا می‌سپارم، من می‌خواهم رسمی را که در عروسی‌ها مصارف زیاد می‌کنند، بشکنم و این نوع کمک را در جامعه به یک فرهنگ عمومی مبدل سازم."

عطاءالله ویسا از چند سال به این‌سو در بخش تقویت معارف در افغانستان فعالیت دارد و خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا فرزندان‌شان را به مکاتب بفرستند.

وی به ولایات مختلف سفر می‌کند و از مردم می‌خواهد که در بخش اعمار مکاتب و تهیه کتب درسی برای شاگردان مکاتب سهم گرفته و در بخش معارف همکاری کنند.

مرکز پرورش "ایتام اسرا" چهار سال پیش به فعالیت آغاز کرده و در حال حاضر ۴۰ کودک که پدر و مادر شان را از دست داده اند در آن به سر می‌برند.

مجیب‌الرحمان لحاظ مسئول این پرورشگاه این اقدام عطاءالله ویسا را ستایش می‌کند و از افغان‌های دیگر نیز می‌خواهد تا مانند وی به کمک فقرا و یتیمان بشتابند.

آقای لحاظ افزود:

"سود این کار در این است که ما خواهیم توانست هموطنان خود را کمک نماییم، با آنانی کمک می‌کنیم که اگر توجه برای‌شان صورت نگیرد، ممکن فردا برای این کشور درد سر ایجاد کنند، ما با این اقدام زنده‌گی آنان را بهبود می‌بخشیم و برای آینده این کشور کار می‌کنیم."

پیش از این نیز شماری از جوانان در کابل و برخی ولایات مصارف اضافی عروسی‌های شان را برای کودکان و افراد بی‌بضاعت اختصاص داده اند.

اما در مجموع هزینه‌های عروسی‌ها در کابل و ولایات افغانستان بسیار گزاف بوده و حتی در برخی موارد تا دو میلیون و سه میلیون افغانی نیز می‌رسد.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG